One-77 este pentru Aston Martin ceea ce este SLR McLaren pentru Mercedes sau ce a fost Carrera GT pentru Porsche. Un varf tehnologic si o declaratie a resurselor. Poate chiar mai mult, pentru ca One-77 se vrea a fi perfectiunea Aston la cele mai inalte cote posibile astazi. One-77 nu este facut pentru oricine, iar britanicii nu-si fac iluzii ca vor castiga sume prea mari cu acest model.
One-77 arata impresionant, se distinge imediat de orice alt model Aston, desi pastreaza liniile actuale ale marcii. Cu multe detalii armonios desenate, cum ar fi nervura grefata in capota, prizele de aer de langa blocurile optice si cele care ies din aripa si al caror profil se continua pe suprafata portierelor, One-77 stimuleaza simturile atat pasionatilor de masini cat si a celor de arta in general. Cel putin asa sustin designerii Aston. Spatele este marcat de stopurile inguste, unite intre ele printr-o linie situata in partea superioara, dar si de difuzorul de aer ostentativ desenat. Cei de la Aston raman datori cu niste poze de interior, pentru ca si acesta ar trebuis a fie cel putin la fel de special ca exteriorul.
In ceea ce priveste motorul, One-77 a fost o provocare pentru inginerii Aston Martin si pentru cei de la Cosworth. S-a plecat de la propulsorul V12 de 6 litri de pe modelele DBS, DB9 si V12 Vantage, dar s-a ajuns la un cu totul alt nivel. Cilindreea a crescut la 7,3 litri, iar greutatea a fost redusa cu 25%. Oficialii Aston spun ca propulsorul inca mai este supus unor faze de testare, dar in nici un caz nu va dezvolta sub 700 CP. Se asteapta chiar mai mult. Motorul a fost pozitionat cu 100 mm mai jos decat la oricare alt model Aston, deoarece baia de ulei a fost inlocuita cu sistem d eungere prin presiune (asa numitul carter sec, caracteristic motoarelor foarte performante, in special cele de curse). Puterea este transmisa rotilor spate prin intermediul unei noi cutii de viteze secventiale, cu 6 trepte.
Greutatea masinii este preconizata la 1.500 kg, iar dupa ce motorul va suparta reglajele finale, britanicii se asteapta sa vada o acceleratie de la 0 la 100 km/h in 3,6 secunde, viteza maxima nefiind inca estimata.One-77 va fi produs in doar 77 de exemplare, pentru a pastra caracterul exclusiv al masinii, iar pretul se pare ca va fi chiar mai mare decat al lui Veyron.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Horoscop săptămânal: Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în...
Sursa: garbo.ro
-
12 lucruri pe care oamenii, înainte să moară, își doresc să le fi făcut diferit
Sursa: kudika.ro