Constructorul francez a prezentat la Geneva noul Renault Megane RS, modelul fiind printre cele mai puternice hatchback-uri actuale.
Renault Megane RS 250Francezii profita de stilul apreciat al noului Megane pentru a pune si mai mult in valoare aspectul dinamic al masinii. Si cum ar fi putut-o face mai bine, decat prin intermediul versiunii RS, preparata de departamentul “Sport”? Designul este unul mai echilibrat decat al modelului anterior, in sensul ca elementele responsabile cu aspectul sportiv se integreaza mai bine in aansamblu. Spoilerul integreaza o mare grila de aerisire, dar elementul cheie il reprezinta acea nervura care sugereaza partea frontala a unei masini de Formula 1. Nici linia de LED-uri de la extremitatile acelei nervuri nu arata deloc rau. Spatele nu este atat de mult diferentiat fata de versiunea normala, in 3 usi, dar vine cu un eleron pozitionat deasupra lunetei si un difuzor de aer, plus o singura iesire a esapamentului, plasata central.
Renault Megane RS 250Modelul se numeste Megane RS 250 si nu e deloc greu de inteles ce e cu acel “250”. Reprezinta puterea maxima a propulsorului turbo de 2 litri (250 CP/5.500 rpm), capabil sa dezvolte un cuplu maxim de 340 Nm/3.000 rpm, 80% din aceasta valoare fiind disponibila inca de la 1.900 rpm. Practic, motorul este acelasi de pe actualul Megane R26.R, dar a ofera 20 CP si 40 Nm in plus. Transmisia puterii este asigurata de o cutie de viteze manuala cu 6 trepte. Francezii raman datori cu cifrele care descriu performantele dinamice ale masinii, pentru ca deocamdata nu au spus nimic in acest sens.
Noul Megane RS 250 poate fi comandat fie cu sasiul sport standard, fie cu sasiul “Cup”, adica o setare potrivita mai degraba circuitelor de viteza, cu atat mai mult cu cat este insotita si d eun diferential cu alunecare limitata.
Renault Megane RS 250Interiorul este tratat in ideea sustinuta de sportivitate, scaunele fiind profilate pentru un excelent sprijin lateral. Pedalierul si schimbatorul de viteze completeaza ansamblul elementelor de sportivitate, iar senzatia de cursa este sugerata de semnalele vizuale si auditive care avertizeaza asupra schimbarilor treptelor de viteza.
Megane RS 250 este o versiune imblanzita a lui Megane Trophy, versiunea strict de curse, pe care il puteti vedea in a doua parte a galeriei foto.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.