Germanii au prezentat la Detroit noua generatie a modelului E-Klasse.
Salonul Auto de la Detroit a inceput (pana pe 13.01.2009 sunt zilele de presa) si incep sa curga noutatile. Una dintre cele mai importante este fara indoiala prezentarea noii generatii E-Klasse, berlina de clasa mare a celor de la Mercedes, care intra cu forte noi in traditionala concurenta cu BMW Seria 5 si Audi A6.Noul E-Klasse vine cu un design complet nou, trecand de la formele rotunjite ale generatiei anterioare, la un aspect mai rigid (nu neaparat in sensul rau al cuvantului), mai agresiv, cu linii mai dure. Designerii nu au renuntat la "fata cu 4 ochi", dar aceasta a evoluat. Blocurile optice sunt desenate sub forma unei picaturi, iar cele mici au forma unui romb. Stopurile au un cu totul alt desen, cu o suprafata mai mare, o sectiune din ele fiind montata pe capota portbagajului. Ar fi fost parca de preferat ca acestea sa exprime ceva mai multa personalitate, pentru ca, desi arata high-tech cand sunt luminate (de LED-uri) au o forma destul de banala.Asa mai “colturoasa” cum arata in fotografii, caroseria noului model este una atent studiata in tunelul de vant, asa ca Mercedes se lauda cu un coeficient aerodinamic de doar 0.25, cel mai bun – spun germanii – din clasa mare. Ni se da si un exemplu care arata cat conteaza aerodinamica la o masina de asemenea dimensiuni. Coeficientul aerodinamic al noului E-Klasse este cu 4% mai bun decat al generatiei anterioare, iar asta se traduce printr-o economie de 0,25 l/100 km parcursi, la o viteza constanta de 130 km/h. Un alt punct forte al noului model este rigiditatea caroseriei, care a crescut cu 30% fata de generatia anterioara.Interiorul este aranjat intr-un alt mod, dar tot fara experimente de stil si promite confort mai bun si materiale mai bune calitativ.Noua generatie E-Klasse va fi disponibila cu o gama aproape complet revizuita de propulsoare, care consuma cu pana la cu 23% mai putin combustibil decat cele ale modelului de pana acum.La capitolul diesel, cel mai mic propulsor este cel de pe modelul E 200CDI si dezvolta 136 CP. Urmeaza modelele E 220 CDI (170 CP) si E 250 CDI (204 CP si 500 Nm). Toate aceste 3 propulsoare diesel, cu 4 cilindri, afiseaza un consum mediu de 5,3 litri/100 parcursi. Cel mai puternic propulsor CDI este un V6, montat pe modelul E 350 CDI. Acesta dezvolta 231 CP, dar consuma cu 0,5 litri/100 km mai putin decat motorul fostului E 320 CDI. Din toamna acestui an va fi oferita versiunea BlueTEC pe baza modelului E 350 CDI. In cazul acestei versiuni, motorul dezvolta o putere mai mica, 211 CP, dar emisiile de noxe scad considerabil, astfel incat propulsorul ajunge sa respecte normele EURO 6.Pentru cei ce prefera benzina exista un nou (si atractiv) motor, cu 4 cilindri, supraalimentat, de doar 1,8 litri. Acesta este oferit in doua versiuni de putere. Pe modelul E 200 CGI propulsorul dezvolta 184 CP si este cuplat in echiparea standard la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte. De asemenea, modelul dispune (tot standard) si de sistem stop/start, care opreste automat motorul cand masina sta pe loc o anumita perioada de timp, iar acest aspect ajuta la obtinerea unui consum mediu de 6,8 l/100 km, echivalent cu emisii de CO2 de 159 grame/km. Versiunea mai puternica E 250 CGI dezvolta din acelasi propulsor turbo de 1,8 litri nu mai putin de 204 CP si 310 Nm. Modelul vine echipat standard cu o cutie de viteze automata, cu 5 trepte si in aceste conditii afiseaza un consum mediu de 7,4 l/100 km, emisiile fiind de 175 grame CO2/km.Cei ce vor neaparat un V6 pe benzina au la dispozitie modelul E 350 CGI, al carui motor livreaza 292 CP. Modelul varf de gama este E 500, iar V8-ul acestuia produce 388 CP. Modelele V6 si V8 dispun in echiparea standard de o cutie de viteze automata, cu 7 trepte si padele pe volan.Sistemul de tractiune integrala este optional si poate fi comandat pe versiunile cu motoare V6, E 350 CDI si E 350 CGI, dar si pentru varful de gama E 500.Mercedes ne anunta ca, peste cateva luni, va fi prezentat si modelul E 63 AMG, care va avea o putere maxima de 525 CP.Suspensia noii generatii E-Klasse este una complet noua, spun germanii, iar amortizoarele se adapteza automat stilului de conducere si suprafetei de rulare. Optional este disponibila si suspensia pe perna de aer, care lucreaza acum cu un sistem de amortizare gestionat electronic.Bineinteles ca noul E-Klasse dispune de o multitudine de sisteme de sisteme de siguranta, o parte din ele fiind imprumutate de la actuala generatie S-Klasse. Printre cele mai importante figureaza sistemul care franeaza automat masina cand un impact este iminent si cel care monitorizeaza – analizand circa 70 de parametri – cat de obosit este soferul, atentionandu-l prin semnale acustice ca este cazul sa se odihneasca.Evident, germanii se asteapta la un rezultat de 5 stele la crash-testul EuroNCAP, noul E fiind echipat standard cu 7 airbag-uri si chiar cu un sistem care ridica capota cu 50 mm, in cazul impactului cu un pieton.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.