Abarth a renascut de doar cativa ani, dupa ce o buna perioada de timp sigla scorpionul a aparut timid pe cateva modele Fiat, nu foarte atractive. Acum insa, Abarth este cu totul altceva si asta datorita unor modele extrem de reusite, promovate ca atare, care iti pot face ziua mai frumoasa imediat ce te-ai instalat la volan..
Abarth 500 este genul de masina care te face sa zambesti instant, la prima vedere. Caroseria mica, ornata cu praguri sport, jante din aliaj, etriere rosii, oglinzi de asemenea, plafon in carouri tot rosii si doua serioase tevi de espament integrate intr-un platic ce simuleaza un difuzor de aer reprezinta o combinatie care atrage atentia imediat, oricui. Designul cuminte, aproape feminin al lui Fiat 500 este eclipsat de elementele dure, sport, grefate de Abarth.
Interiorul a fost si el "masculinizat" in stil sport, cu pedalier sport, volan serios, gros, imbracat in piele cu cusaturi rosii, ca de altfel si partea de deasupra ceasurilor de bord. Scaunele fata sport sunt pentru cei cu dimensiuni nu foarte mari, iar in spate nu prea e loc decat pentru niste copii. Asta daca are cineva curajul sa-si urce copii intr-un Abarth 500. Calitatea finisarilor este buna, dar chiar daca n-ar fi putine sanse sa te deranjeze. Pentru ca masina asta n-ar fi nimic fata motorul pe care-l are.
Ceea ce deranjeaza este insa pozitia prea inalta de condus, deloc compatibila cu o astfel de masina. Greu de inteles de ce nu au facut in asa fel incat sa poti lasa scaunul mai jos. Este adevarat ca Fiat 500 a fost conceput pentru o pozitie mai inalta, dar acesta este Abarth 500 si ar fi trebui sa ofere o pozitie adecvata.
Un propulsor de 1,4 litri, turbo, cu 135 CP, suna bine chiar si pe un hatchback compact, dar pe Abarth 500, a carui greutate este putin sub o tona, face o figura excelenta. Masina ajunge la 100 km/h in 7,9 secunde, dar acceleratiile sunt percepute si mai acut datorita faptului ca este atat de mica. Insotit de sunetul "sanatos" al celor doua evacuari, poti depasi in acceleratie multe masini cu pretentii. In general, soferii de SUV-uri puternice au probleme sa accepte faptul ca un mini, fie el si tunat, trece in viteza pe langa ei.
Viteza maxima este de 205 km/h, dar nu are mare importanta. Farmecul lui Abarth 500 sta in acceleratii si stabilitate. Reversul stabilitatii foarte bune consta in zguduituri seriose si deloc placute pe drumuri proaste, pe langa suspensiile tepene fiind de vina in acest caz si ampatamentul redus.
Consumul urban ar trebui sa fie de 8,5 litri/100 km. In realitate este cam 10% pentru ca nu te poti abtine de la acceleratii, mai ales ca te strecori mai usor in trafic. In afara orasului am obtinut un consum de 8,6%, dar intr-un regim foarte sustinut, format in mare parte din acceleratii cu schimburi de trepte la 5.000 rpm.
Masina costa 17.900 euro, cu TVA inclus. O suma mare pentru ca Abarth 500 are un aspect practic foarte limitat. Este o masina de stil, pe care o cumperi pentru ca iti place sa fii altfel si iti place sa fii remarcat. Sa sochezi putin. Oricum, se justifica daca nu ai probleme cu banii, tii neparat la aspectele enumerate anterior si mai ai si o a doua masina.
Motor turbo de 1,4 litri si 180 CP. Pe o masina de clasa mica
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
Răzvan Ghenu, Arggo: Ne confruntăm cu din ce în ce mai multe atacuri cibernetice
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 29 aprilie - 5 mai
Sursa: garbo.ro
-
UniCredit va oferi carduri adaptate pentru nevăzători
Sursa: futurebanking.ro
-
Oracolul Îngerilor: Ce mesaj are Îngerul Păzitor pentru 26 aprilie 2024?
Sursa: kudika.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Dosarul Mineriadei | Procurorii au mers acasă la Ion Iliescu
Sursa: wall-street.ro