Am testat cel mai galonat hibrid din lume si am vrut sa vedem daca este doar la moda sa ai un Prius sau eficienta primeaza.

Toyota PriusToyota Prius este de multi ani masina preferata a ecologistilor americani si a vedetelor care sunt (sau doar vor sa para) preocupate de ecologie. Este hibridul care a motivat multi constructori sa proiecteze masini asemanatoare si a dovedit, pentru unii, ca propulsia clasica poate fi foarte rentabila la nivelul consumului si noxelor, daca este ajutata de motoare electrice.

Toyota PriusMai mult decat tehnologia, forma lui Prius a devenit cumva marca inregistrata, masina putand fi recunoscuta oricand, oriunde. Nu este neaparat frumoasa, forma de picatura de apa fiind dictata de eficienta, designerii trebuind sa lucreze pe o forma generala stabilita de specialistii in aerodinamica. Oricum, faptul ca forma este atat de usor recunoscuta este un mare avantaj, in traficul din Bucuresti, Prius fiind o pata de culoare. Si trezeste interesul in trafic.

Toyota PriusDaca esti pasionat de tehnologie, interiorul te va satisface imediat. Foarte confortabil (se vede ca niponii au tinut cont de faptul ca americanii o cumpara in cea mai mare parte), acesta vine cu un display pozitionat central care iti ofera tot ce vrei sa stii despre masina si modul in care functioneaza ansamblul, ba chiar si grafice care te intereseaza mai putin. Consumuri, starea de incarcare a bateriei si cand se incarca aceasta, zona in care trebuie sa pastrezi acceleratia pentru a ramane "eco" etc.

Toyota PriusConsola centrala este foarte sus, iar selectorul cutiei este unul extrem de mic pare o jucarie, dar se foloseste foarte usor. Totul este intuitiv, usor si confortabil. Un mare plus il reprezinta spatiul pentru locurile din spate, iar un minus il reprezinta capacitatea relativ mica a portbagajului (445 litri), aceasta fiind datorata amplasarii bateriilor.

Toyota PriusMasina este propulsata de un motor pe benzina de 1,8 litri si 100 CP, ajutat de un ansamblu electric, astfel incat puterea totala este de 136 CP. In oras, Prius-ul surprinde extrem de placut. Este foarte eficient in aglomeratii infernale, pentru ca atunci cand inaintezi cate 5-6 metri, cu viteza mica, functioneaza doar motorul electric. Intr-un Bucuresti foarte aglomerat, vineri-dupa amiaza, cand toata lumea se pregatea de plecarea in vacanta de 1 mai, Prius-ul s-a multumit cu 4,6 litri/100 km.

O problema, frustranta, apare insa la traficul normal. Nu neaparat liber, dar atunci cand trebuie sa accelerezi normal intre semafoare. Daca nu apesi foarte usor pedala, porneste motorul pe benzina. Daca niponii ar putea face masina sa reziste in modul electric la acceleratii putin mai bune, ar fi ideal.

Toyota PriusBateria se incarca la franare (esti tentat sa franezi des) si cand eliberezi pedala de acceleratie. Exista pe langa modul "Eco" si modul "EV"- complet electric (utilizabil pana la 50 km/h), dar in acest mod n-am reusit sa merg mai mult de un kilometru, pentru ca se descarca bateria destul de repede si intra motorul conventional.

Toyota PriusIn afara oraselor eficienta scade, pentru ca nu mai poti rula doar cu motorul electric, cel pe benzina fiind pornit tot timpul. Chiar si asa, in conditiile in care am mers cu 60 km/h in localitati si 130 - 140 km/h in afara, am obtinut un consum de 5,4 litri/100 km. Pentru depasiri rapide, exista modul "Power", cand Prius se misca destul de bine.

Toyota PriusAsadar, un consum excelent, pe care il afiseaza si unele diesel-uri mici, dar numai pe hartie. In realitatea acestea consuma mai mult, asa ca la capitolul eficienta Prius-ul castiga. Pe de alta parte hibridul japonez are un pret destul de mare. Este cel mai reusit hibrid, este foarte economic, confortabil si bine echipat, dar cel putin in Romania convinge extrem de greu pe cineva sa plateasca minim 26.157 euro. Un consum urban cu putin peste 4 litri/100 km si emisii de 90 grame/km sunt valori extrem de tentante, dar pretul masinii descurajeaza.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.