Am testat cel mai puternic si mai luxos Citroen C5, un model care se apropie mult de versiunile premium din clasa medie.

Drive test Sotto - Citroen C5 V6 HDiCitroen a facut un mare pas inainte cu noul C5 din punct de vedere al designului. Este una dintre prezentele extrem de placute din clasa medie, modelul fiind mult mai rafinat decat prima generatie C5. Iar francezii nu s-au oprit aici, ci au vrut sa imprime si o nota premium acestui model, cu versiunea V6 HDi Exclusive.

Drive test Sotto - Citroen C5 V6 HDiMotorul este unul de 3 litri care produce 240 CP/3.800 rpm si 450 Nm/1.600 rpm. Valori foarte bune pentru dimensiunile masinii si aproape identice cu cele ale TDI-ului de 3 litri de la Audi, atat de apreciat pe modelele A6 si Q7. Motorul francezilor nu imprima insa chiar aceleasi performante ca cel german montat pe modelul A4, deoarece C5 V6 HDi a fost dirijat catre un alt public.

Drive test Sotto - Citroen C5 V6 HDiPropulsorul este foarte rafinat si afiseaza performante bune in combinatie cu cutia de viteze automata, cu 6 trepte. Acceleratia 0 - 100 km/h este posibila in 7,9 secunde, iar viteza maxima ajunge la 240 km/h, iar senzatiile la accelerare sunt deosebit de placute. mai ales ca, in modul "sport", cutia schimba treptele aproape de 4.400 rpm, la limita zonei rosii. In plus, aceasta stie cand si cat sa retrogradeze, in functie de cum si cat infigi piciorul in acceleratie. Teoretic, consumul urban este de 10,2 litri/100 km, dar practic, in Bucuresti, acesta ajunge pe la 12 litri/100 km. In afara am ajuns la un consum de 8,9 l/100 km, dar intr-un ritm deloc linistit, cu acceleratii puternice si viteze destul de mari.

Drive test Sotto - Citroen C5 V6 HDiC5 V6 HDi Exclusive vine cu suspensia Hydractive3+, o suspensie hidraulica care parea aproape imposibil de batut la capitolul confort. Filtreaza atat de bine aproape orice fel de denivelari, incat ai senzatia ca plutesti pe sosea. Rularea chiar si pe drumuri proaste este extrem de relaxanta, mai ales ca suspensia nu pare sa fie "terorizata" de nici un fel de gropi. Din acest punct de vedere, al confortului, masina este geniala.

Drive test Sotto - Citroen C5 V6 HDiReversul exista insa si nu este de neglijat. Da, ai senzatia ca plutesti peste denivelari, dar la fel se intampla si in curbe. Nu ai senzatia ca esti "legat" de sosea, nu ai nici un fel de feedback. Masina se inclina mult si te descurajeaza sa abordezi rapid viraje mai stranse. Nu inseamna ca pleaca de pe traietoria impusa, ci doar ca nu te simti confortabil sa faci asta. Exista si un program "Sport" pentru amortizoare, iar garda la sol poate fi coborata mult, dar nu sunt mari diferente. Practic, programul "Sport" abia se simte.

In schimb, la viteze mici, garda la sol poate fi setata pe mai multe nivele, asa ca nici un drum dificil nu pare sa puna probleme. Pana la 10 km/h suspensia poate fi ridicata la maxim, iar masina pare un mic SUV.

Drive test Sotto - Citroen C5 V6 HDiInteriorul emite pretentii de premium, cu un confort excelent al scaunelor, spatiu din belsug si o buna calitate de asamblare si a materialelor. Putine aspecte negative ar putea fi gasite, unul dintre ele referindu-se la butoanele de pe volan, mascate de un plastic moale ce da senzatia de ieftin.

Drive test Sotto - Citroen C5 V6 HDiMasina costa 35.290 de euro, cu TVA inclus. Multi bani pentru un Citroen, desi motorul, transmisia si nivelul de echipare sunt la un nivel premium. Problema este ca Citroen ca marca nu este perceput ca fiind premium, iar la acesti bani se gasesc deja modele de clasa medie de la trio-ul german. Este adevarat, cu motoare putin mai mici. Oricum, Citroen C5 V6 HDi este masina ideala pentru cei care vor putere, calitate si confort, dar nu tin neaparat la notorietatea siglei de pe capota. Este o masina care se simte in elementul ei la drumurile lungi, la viteze mari si isi rasfata ocupantii cu un superb nivel al confortului.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.