Urban Cruiser este al doilea model Toyota recent, destinat oraselor. Si celor ce apreciaza SUV-urile.

Toyota Urban CruiserUrban Cruiser a fost prezentat in acelasi timp cu noul Toyota iQ si – cu toate ca nu pare – intre cele doua modele exista o legatura. Ambele fac parte dintr-un program prin care cei de la Toyota vor sa ofere ceva diferit in segmentul masinilor de oras. iQ este la extrema dimensiunilor si vrea sa concureze cu smart, dar Urban Cruiser se adreseaza unui alt segment.

Toyota Urban CruiserNiponii au dorit sa creeze o masina care sa atraga din cererea pentru SUV-urile compacte. Un model mai mic, care simuleaza calitatile unui SUV, dar compactat intr-o caroserie de mici dimensiuni. Accentul a fost pus pe spatiu si economie si mai putin pe capacitati de trecere, care nu sunt atat de importante avand in vedere destinatia masinii –orasele. Evident, Urban Cruiser poate iesi din orase fara probleme, dar doar pe sosea. Excursiile cu tenta off-road revin modelului RAV4.

Toyota Urban CruiserDin dorinta de a da o impresie mai “dura”, de SUV, modelului Urban Cruiser, designerii au creionat o caroserie putin “umflata” in raport cu dimensiunile de ansamblu. Linii ample, fara rotunjimi, care sa dea senzatia de robustete. Si au reusit sa imprime acest aspect, dar ar fi fost de preferat si putin mai multa eleganta avand in vedere specificul masinii si faptul ca vizeaza si sexul frumos.

Toyota Urban CruiserInteriorul este unul surprinzator de spatios, pe locurile din spate putand sta la nevoie 3 persoane si in conditii relaxante 2 persoane. Acelasi lucru si pentru locurile din fata, spatiu foarte bun si scaune suficient de confortabile incat sa nu obosesti dupa ceva mai multi kilometri. Plasa de bord este una moderna, dar care nu spune mai nimic din punct de vedere al aranjarii. O situatie speciala intalnim la nivelul tabloului de bord, foarte mic, cu 3 cadrane compartimentate. In cel din mijloc este pozitionat vitezometrul, cu turometru in cadrul aceluiasi cadran, in partea de jos. O bila neagra pentru diplay-ul foarte mic al computerului de bord si pentru butonul care comanda afisarea parametrilor, acesta fiind aproape inaccesibil in timpul mersului.

Toyota Urban CruiserMasina de test este echipata cu propulsorul pe benzina de 1,33 litri si 101 CP, cuplul maxim fiind de 132 Nm. In oras, propulsorul isi face bine treaba, dar in afara cam oricine ar simti nevoia de mai mult cuplu, in special la depasiri. Raporturile cutiei de viteze manuala, cu 6 trepte sunt destul de scurte, asa ca este nevoie de retrogradari destul de dese cand se accelereaza mai sustinut. Cursa pedalei de ambreiaj este foarte scurta, asa ca este necesara o perioada de adaptare cu plecarile de pe loc. Performantele dinamice sunt medii, acceleratia 0 – 100 km/h in 12,5 secunde, iar viteza maxima este de 175 km/h. Masina este dotata cu sistem Stop & Start si acesta functioneaza uneori fara sa realizezi. Teoretic, ajuta la reducerea consumului in oras, dar in aglomeratie opreste motorul de doua ori si cam atat, pentru ca sesizeaza descarcarea bateriei. Consumul mediu este de 5,5 litri/100 km, dar pentru ca uneori trebuie fortat, motorul consuma putin peste 7 l/100 km in oras, asa ca media reala este de peste 6 litri/100 km.

Toyota Urban CruiserUn motor recomandat este cel turbodiesel de 1,4 litri si 90 CP. Are puterea mai mica, dar cuplul este de 205 Nm si asta ar trebui sa asigure vivacitatea exact in situatiile in care motorul pe benzina este prea slab. Doar acest turbodiesel poate fi comandat cu tractiune integrala, logic, avand in vedere ca cel pe benzina, de 1,33 litri are cuplul prea mic pentru a antrena toate cele 4 roti.

Preturile pornesc de la 15.725 euro (TVA inclus) pentru versiunea Tera cu motorul de 1,33 litri benzina si 17.670 euro pentru versiunea Tera cu motorul diesel. Daca vreti si tractiune integrala, trebuie sa aveti intre 18.795 si 21.585 euro (TVA inclus).


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.