Noul Citroen C3 Picasso mizeaza pe un design tineresc pentru a atrage tinerii. Mai exact familiile tinere.

Citroen C3 PicassoCitroen propune in segmentul monovolumelor de clasa mica noul C3 Picasso. Masina nu are neaparat de-a face, la nivelul designului, cu noua generatie a hatchback-ului de clasa mica C3, dar ii utilizeaza platforma. Dealtfel, C3 Picasso a fost prezentat inaintea noului C3.

Citroen C3 PicassoFrancezilor le-au fost apreciate monovolumele din ultimul timp. Xsara Picasso, C4 Picasso si C4 Grand Picasso au prins pe piata si vanzarile ii multumesc pe cei de la Citroen. Mare parte din aceasta preciere se datoreaza designului, dar si preturilor. Cum tot ce poarta numele “Picasso” a avut succes, francezii si-au zis ca pot specula asta, asa ca au facut o mutare catre o clasa a monovolumelor pe care nu o acoperisera – clasa mica.

Citroen C3 PicassoNoul C3 Picasso nu vine cu noutati importante in clasa sa, dar afiseaza un design care poate atrage o anumita categorie de clienti. Si cum, pe masura ce se coboara in gama, libertatea limbajului stilistic este mai mare, noul C3 Picasso nu prea are cum sa fie confundat, dupa ce afli ce-i cu masina. Raportat la dimensiunile generale ale masinii, partea frontala pare usor masiva. Farurile cu prelungire pana aproape de montantii fata si spoilerul cu elemente asezate pe doua nivele dau impresia unei jucarii usor supradimensionate. Parbrizul dispune de geamuri laterale delimitate de montanti suplimentari ingusti pentru o mai buna vizibilitate in viraje, dar si pentru senzatia de spatiu la care contribuie si plafonul panoramic.

Citroen C3 PicassoUn element mai rar vazut pe un monovolum il constituie jantele care par provenite mai degraba de pe un model sport. Si totusi ele sunt in oferta pentru C3 Picasso, arata foarte bine si chiar se potrivesc cu masina. Spatele se prezinta cu stopuri pozitionate la inaltime, in dreptul lunetei cu luminile de ceata si marsarier integrate in spoiler. Masina nu este chiar o frumusete absoluta, dar e bine compusa si are ceva atragator. Iar toate elementele caroseriei, cu nuantele aferente, sugereaza un cocktail din fructe exotice. Te imbie sa-l gusti pentru modul in care arata, chiar daca nu esti neaparat curios.

Citroen C3 PicassoInteriorul este tipic Citroen, cu un tablou de bord plasat central si format din 3 zone. Prima contine vitezometrul si turometrul, a doua afiseaza indicatiile computerului de bord si ale sistemului audio, iar a treia este pentru martorii luminosi ai sistemelor masinii. Desi este neobisnuit, nu este greu de urmarit, iar cei familiarizati cu modelel Citroen (in special C4) nu vor avea nici o problema de acomodare. Plansa de bord contine si alte elemente adaptate designului masinii, cum ar fi grilele de sistemului de ventilatie, plus cavitati captusite cu materiale colorate contrastant cu ansamblul.

Citroen C3 PicassoSpatiu este din belsug, atat in fata cat si in spate, iar scaunele moi sunt relaxante, dar mai putin placute cand afara este foarte cald. Bancheta spate, fractionabila, poate culisa variind volumul portbagajului intre 385 litri si 1.506 litri. In plus, pasagerii spate se pot delecta cu o gustare rapida pe masutele rabatabile si luminate de spoturi individuale.

Citroen C3 PicassoModelul de test este echipat cu versiunea de 110 CP a motorului turbodiesel de 1,6 litri care se achita bine de sarcini. Performantele sunt decente – 11,2 secunde pana la 100 km/h si viteza maxima de 182 km/h. Motorul trage bine, in limitele puterii de care dispune si a gradul de incarcare al masinii, iar tinuta de drum este echilibrata, dar cu accent pe confort. Ceea ce nu impresioneaza deloc este cursa prea mare a schimbatorului. C3 Picasso nu este nici pe departe un model cu valente sportive, dar chiar si asa multi apreciaza un schimbator precis, fara curse prea mari intre trepte.

Citroen C3 PicassoConsumul este unul din avantajele masinii, dar nu va asteptati la cei 6,4 litri/100 km promisi in traficul urban. In realitate, cel putin in Bucuresti, masina consuma cam 7,5l/100 km. In afara orasului insa, autonomia de peste 700 km afisata de computerul de bord dupa plinul de rezervor este binevenita, in conditiile in care masina consuma (oficial) 4,1 l/100 km.
Preturile noului C3 Picasso pornesc de la 11.990 euro pentru versiunea Attractive si motorul pe benzina de 1,4 litri si 95 CP, cel mai scump model fiind Exclusive cu motorul 1,6 HDi (110 CP) al carui pret este de 17.250 euro. Se mai poate opta pentru un motor pe benzina de 1,6 litri si 120 CP, dar si pentru versiunea de 90 CP a aceluiasi 1,6 HDi. Lista completa de preturi o gasiti aici.


Despre autor:


Aboneaz─â-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.