Jurnalistii de la Autocar spun ca micul Nano a fost supus unui crash test pe care l-a trecut cu bine.

Tata NanoTata Nano, cea mai ieftina masina din lume, a facut si face in continuare valuri pe piata auto. Deocamdata masina se vinde doar in India, dar cativa jurnalisti europeni au avut ocazia sa testeze masina si nu au fost chiar atat de dezamagiti pe cat se asteptau de aceasta.

Tata NanoPe de alta parte, Tata Motors a anuntat ca Nano va fi oferit peste cativa ani si in Europa, indienii avand chiar pretentia sa patrunda si pe piata americana. Europenii privesc insa cu scepticism acesta decizie, preocuparile lor fiind legate de normele de siguranta. In conditiile in care Nano are dimensiuni foarte mici si piata indiana nu are niste norme suficient de bine puse la punct in ceea ce priveste siguranta, europenii cred ca Tata Nano s-ar umple pur si simplu de ridicol in cazul unui test standard al EuroNCAP.

Tata NanoSe pare ca nu este chiar asa si primii care o spun sunt britanicii. Un crash test desfasurat in Marea Britanie cu un model Nano construit pentru piata indiana a aratat ca micuta masina are capacitatea sa respecte normele europene in domeniu. Crash-test-ul nu a fost facut de EuroNCAP ci de o alta asociatie si nici normele nu au fost cele ale EuroNCAP. De exemplu, viteza la impactul frontal, cu o bariera deformabila, s-a desfasurat la 56 km/h si nu la 64 km/h cum prevad normele EuroNCAP. Totusi, cei de la Autocar spun ca la aceste valori de impact, oricum semnificativ mai dure decat prevad standardele din India, micul Nano s-a descurcat foarte bine si nu ar avea mari probleme in a fi declarat corespunzator pentru piata europeana.

Evident, cei de la Tata Motors sunt satisfacuti de rezultat, desi spun ca se asteptau la el pentru ca, inainte de lansarea masinii pe piata, au facut propriiile teste, la care au obtinut rezultate bune in privinta sigurantei.

Sursa: Autocar


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.