Conceptul se numeste Renault Sand'up, a fost desenat la studioul Renault din Brazilia si prezentat la Salonul Auto de la Sao Paulo.
Sand'up este construit pe baza lui Renault Sandero Stepway, dar arata mult mai spectaculos. Designerii au vrut sa combine la acest concept caracteristicile unui coupe cu ale unui pick-up, rezultatul fiind o masina de lifestyle.
Partea frontala a lui Sand'up este marcata de prezenta bullbar-ului (integrat in spoiler) vopsit in rosu, dealtfel toata masina fiind caracterizata de imbinarea rosului cu nuante foarte inchise. La fel si spatele, unde partea inferioara a spoilerului include o zona vopsita in rosu, care integreaza doua evacuari trapezoidale. Si totusi, aceste elemente, care tin mai mult de cosmetica sunt cele mai putin spectaculoase.
Cu adevarat spectaculoase sunt portierele, confectionate din material transparent, care se deschid in stilul gullwing datorita unor sisteme electro-hidraulice preluate de la Laguna Coupe Concept. De asemenea, plafonul consta dintr-o structura metalica de baza (cele mai vizibile elemente fiind cele doua bare care unesc rama parbrizului de stopurile spate) pe care se pot atasa cateva repere. De exemplu, un hardtop ce poate fi montat doar manual transforma Sand'up intr-un coupe, iar daca se renunta la el, masina devine o combinatie intre un cabrio si un pick-up.
Sand'up inglobeaza si alte elemente tipice pentru un concept. Oglinzile retrovizoare au fost inlocuie de camere video ce redau imaginile pe un display din bord, iar farurile si stopurile folosesc LED-uri in locul clasicelor becuri.
Renault spune ca Sand'up este un 2+2, adica exista si doua locuri spate, dar acestea sunt mai mult pentru situatii speciale, decat pentru utilizarea constanta. Designerii au construit cele doua scaune spate pentru a putea fi pliate, marind astfel locul pentru bagaje, iar la capitolul bagaje Renault mentioneaza faptul ca se pot transporta placi de surf, scutere sau biciclete. Spatiu este suficient, spun designerii, acestia proiectand un sistem care mareste "bena" lui Sand'up cu 40 de cm. Zona de incarcare ajunge astfel la 1,7 metri si poate suporta greutati de 500 kg.
La capitolul tehnica, Sand'up nu mai este la fel de spectaculos. Avand in vedere ca a fost proiectata conform caracteristicilor pietei braziliene, masina dispune de un propulsor de 1,6 litri, cu 4 supape/cilindru, care poate fi alimentat cu benzina sau/si cu alcool (biocarburant).
Propulsorul livreaza 107 CP (cu benzina) sau 112 CP (cu alcool), iar acceleratia 0-100 km/h se face in 10,6 secunde. Cutia de viteze este manuala, cu 5 trepte, iar tractiunea se face pe puntea fata.
Renault Sand'up este un automobil recreational si se adreseaza (doar) pietei din Brazilia, unde sunt sanse sa apara in versiune de serie.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Românca Alina Sabău, antreprenoare în fashion de lux, va deschide un nou...
Sursa: retail.ro
-
Ideea simplă care digitalizează un domeniu blocat în timp | Cum funcționează...
Sursa: start-up.ro
-
Tot ce trebuie să știi despre RODIE, fructul-minune cu multiple beneficii...
Sursa: garbo.ro
-
INTERVIU EXCLUSIV: Cravata Galbenă, filmul prin care Serge Celebidachi aduce...
Sursa: kudika.ro