Audi a prezentat un concept, A3 clubsport quattro, menit sa puna in valoare un motor de exceptie.

Pe baza modelului de clasa compacta A3, Audi a prezentat un concept care, pe langa designul deosebit (de sportiv) se prezinta cu un TDI excelent, facut pentru a arata nivelul de performanta la care au ajuns aceste motoare la Audi.

Audi A3 clubsport quattro: TDI de senzatie!Conceptul Audi A3 TDI clubsport quattro are multe elemente de exterior care ii confera un aer mult mai sportiv comparativ cu versiunea de serie A3, iar vopseaua in doua culori face ca masina sa arate usor extravagant. Germanii au marit usor grila lui Sportclub quattro, spoilerul fata fiind si el nou si cu prize de aer de dimensiuni aprecialibile. Lateralele atrag atentia prin pasajele rotilor, foarte evazate, iar spatele dispune de un eleron deloc discret deasupra lunetei si de un difuzor de aer.

Interiorul a primit multe insertii de aluminiu, scaune de competitii si un schimbator de viteze imprimutat de la Audi R8.

Motorul
Audi A3 clubsport quattro: TDI de senzatie!Am lasat la final partea cea mai interesanta. Audi A3 TDI clubsport quattro este de fapt facut pentru a evidentia propulsorul inginerilor germani. Acesta este unul cu 4 cilindri, de 2 litri, iar puterea maxima dezvoltata este de 224 CP, adica 112 CP/litru. Si cuplul maxim are o valoare impresionanta: 450 Nm. Practic, inginerii au lucrat pe baza motorului de 2 litri TDI pe care il stim si care livreaza pe masinile de serie 140 CP sau 170 CP. Majoritatea surplusului de putere se datoreaza unui turbocompresor optimizat si unui sistem de gestiune electronica foarte performant. Tractiunea este evident integrala, iar cutia de viteze este manuala, cu 6 trepte.
Performantele sunt excelente pentru un turbodiesel de 2 litri montat pe o masina care cantareste aproape 1,5 tone. Acceleratia 0-100 km/h se face in 6,6 secunde, iar viteza maxima este de 240 km/h.

Audi A3 clubsport quattro: TDI de senzatie!
O alta parte care ii incanta pe cei pasionati de pilotaj este un sistem de control al mai multor sisteme. Soferul poate ajusta raspunsul acceleratiei, duritatea suspensiilor, nivelul de asistare a directiei si chiar sunetul sistemului de evacuare.
Discurile de frana sunt din fibra de carbon, iar cei de la Audi spun ca au o durata de viata de 300.000 km.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.