Pe langa C-Airscape, Citroen mai prezinta un concept la Salonul de la Frankfurt, C-Cactus, care, asa cum sugereaza si numele, este economic si atragator ca un cactus.

Denumirea se refera faptul ca prototipul C-Cactus, asemenea plantei al carei nume il poarta, se multumeste cu putin. Adica dispune de un sistem de propulsie hibrid, foarte economic. Pana aici totul suna bina, dar francezii au cam gresit-o din punct de vedere al designului. C-Cactus arata cel putin ciudat, ca sa nu spun urat, dar cei de la Citroen au si o explicatie pentru stilul bizar al masinii. Ei spun ca prioritatea a fost ca masina sa fie cat mai ecologica, asa ca multe din materialele folosite sunt unele ieftine si reciclabile in mare parte. De asemenea, pentru ca trenul de rulare hibrid costa destul de mult, francezii au redus costurile prin renuntarea la echipamentele de confort pe care nu le-au considerat absolut necasare.

Cei de la Citroen spun ca, daca masina ar intra in productia de serie, pretul ei ar fi la acelasi nivel cu al unui model Citroen C4, a carui platforma tehnica o foloseste, in echiparea de baza.

Consum de 2,9 l/100 km! Daca si stilul ar fi fost digerabil…
C-Cactus dispune de un motor turbodiesel care furnizeaza 70 CP, dar si de unul electric capabil sa dezvolte 30 CP. Masina poate beneficia de puterea ambelor motoare, in acelasi timp, la acceleratii si viteze mari, dar poate merge si doar cu motorul electric in oras, situatie in care nu polueaza deloc. Din motive de siguranta, dar si ecologice, viteza maxima a fost limitata la 150 km/h.

Consum de 2,9 l/100 km! Daca si stilul ar fi fost digerabil…
In regim mixt, cand foloseste alternativ atat puterea motorului electric, cat si pe cea a motorului termic, consumul este de doar 2,9 litri de motorina la 100 km parcursi, emisiile de CO2 fiind de doar 78 g/km.

Consum de 2,9 l/100 km! Daca si stilul ar fi fost digerabil…
Interiorul este de asemenea tratat neconventional. Nu exista plansa de bord, comenzile fiind grupate pe consola centrala si pe butucul fix al volanului. In plus, un alt exemplu de inventivitate: de ce ar trebui ca vitezometrul sa fie compus dintr-un ceas, in interiorul caruia un ac sa indice viteza de rulare? Se poate si invers: un disc cu valorile vitezei inscrise pe el, care sa se roteasca in jurul unui punct fix care indica viteza de rulare…


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.