Odata cu lansarea lui 308, la Frankfurt, Peugeot prezinta si un concept interesant, derivat din acesta.

308 RC Z afiseaza un limbaj estetic in concordanta cu liniile Peugeot actuale si este fara indoiala o reusita din punct de vedere stilistic. Designerii au vrut sa creioneze o silueta care sa sugereze evident pasiune, placre si dinamica si si-au indeplinit obiectivul. Conceptul este plin de forme si linii, poate pare chiar aglomerat, dar la o privire mai atenta se observa ca liniile se completeaza una pe alta. Conceput ca un coupe cu patru locuri, 308 RC Z preia elemente stilistice de la CC-urile Peugeot. Spatele este marcat de portbagajul plonjat si de aripile foarte evazate ale rotilor din spate. Plafonul atrage atentia prin nervurile pronuntate, iar pragurile contureaza o silueta puternica, ce inspira robustete si o adiere de Audi TT. Este usor de observat ca, cel putin din profil, 308 RC Z seamana cu Audi TT.

Peugeot 308 RC Z. TT-ul francezilor

Interiorul nu este deloc unul desprins din filmele SF, asa cum afiseaza multe concepte. Tabloul de bord, indicatoarele, scaunele au fost preluate de la modelul 308 de serie.

Peugeot 308 RC Z. TT-ul francezilor
Daca designerii au creat o silueta sportiva, inginerii au completat-o cu o caroserie din aliaje usoare, greutatea masinii fiind de doar 1.320 kg. Si asta nu e tot. 308 RC Z este echipat cu propulsorul de 1,6 litri, turbo, care se afla si sub capota lui 207 RC. In urma unor upgrade-uri, puterea a crescut de la 175 CP, cat dezvolta pe 207 RC, la 218 CP, cuplul motor fiind de 280 Nm (300 Nm in conditii de overboost).

Peugeot 308 RC Z. TT-ul francezilor
308 RC Z accelereaza pana la 100 km/h in 7 secunde si ajunge la 235 km/h, cu ajutorul unei cutii de viteze manuale, cu sase trepte. Gratie cilindreei rezonabile s-a reusit obtinerea unui consum mediu de doar 6,7 l/100 km. Francezii spun ca si emisiile de noxe sunt foarte scazute, dar cele 160 de grame de CO2, eliberate la fiecare 100 km nu reprezintra chiar o valoare record.

350 RC Z dispunde de un sistem de franare Brembo, cu discuri de 360 mm la puntea fata si sta pe pneuri Michelin Pilot Sport care incalta jante de 19 inch.

Peugeot 308 RC Z. TT-ul francezilor
Desi cei de la Peugeot nu au spus explicit acest lucru, e aproape sigur ca 308 RZ C va fi produs in serie. Pur si simplu lipsesc elementele futuriste ale unui concept si asta este cel mai evident la interior, unde plansa de bord si nu numai, sunt preluate de la modelul de serie 308.

Un articol de Dan Damian


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.