Chevrolet le-a aratat chinezilor ce le mai poate oferi in domeniul masinilor electrice, dupa aparitia lui Volt.

Chevrolet Volt MPV5Stilul prototipului Volt MPV5 imprumuta elemente de design si aerodinamica de la modelul Chevrolet Volt. Partea din fata a acestui model se numara printre cele mai aerodinamice dintre toate autovehiculele crossover datorita grilei sale inchise si spoilerului fata inferior care a fost optimizat din punct de vedere aerodinamic, ambele contribuind la reducerea consumului de carburant.

Exteriorul prototipului Volt MPV5 nu este caracterizat numai de eficienta. Vopseaua sa Sonic Blue Metallic ii confera o prezenta deosebita, iar trapa dubla din acoperis si jantele de 19 inch inspirate de Volt justifica pretentiile sportive ale modelului Volt MPV5.

Prototipul Volt MPV5 preia designul eficient al modelului Chevrolet Volt si-l adapteaza la caracteristicile familiei de autovehicule din segmentul crossover. Acesta este identificat imediat ca un membru autentic al familiei Chevrolet,” a declarat Bob Boniface, Directorul Design Exterior Crossover pentru GM North America, a carui echipa a lucrat la prototipul Volt MPV5 impreuna cu membri ai studioului de design GM din Australia.
Dimensiunile modelului Volt MPV5 sunt concepute pentru confort. Desi ampatamentul de 2.760 mm al prototipului Volt MPV5 este cu doar 15 mm mai lung decat cel al modelului Chevrolet Volt, caroseria este cu 181 mm mai lunga (4.585 mm), cu 73 mm mai lata (1.871 mm) si cu 182 mm mai inalta (1.612 mm).

In interior, prototipul Volt MPV5 preia consola centrala si panoul de instrumente de la Volt, precum si scaunele remarcabile ale acestuia, cu tapiterie din piele in doua culori. Datorita dimensiunii modelului Volt MPV5, confortul pasagerilor nu este lasat pe locul doi. O caracteristica tipica pentru modelele crossover ale marcii Chevrolet este pozitia scaunelor prototipului Volt MPV5, care ofera un nivel maximum de confort si flexibilitate, inclusiv conditii mai bune la urcare si coborarea din autovehicul.

In ceea ce priveste incarcatura, prototipul Volt MPV5 duce mai departe traditia crossover datorita sistemului de rabatare si pliere a celui de-al doilea rand de scaune, care asigura un volum de pana la 1.764 litri pentru spatiul de incarcare cand scaunele sunt rabatate si de 863 litri in spatele acestora.

Prototipul Volt MPV5 utilizeaza acelasi sistem de propulsie Voltec ca si modelul Chevrolet Volt, inclusiv un generator cu motor de capacitate mai mare pentru extinderea autonomiei si eliminarea „nelinistii provocate de autonomia de carburant”. O baterie litiu-ion de 16 kWh in forma de T asigura alimentarea cu energie electrica a unitatii.

Flexibilitatea sistemului Voltec permite prototipului Volt MPV5 sa respecte toate cerintele privind viteza maxima si accelerarea. iar autovehiculul cu cinci locuri poate sa ruleze pe distante de pana la 50 km exclusiv pe baza sistemului electric de propulsie. Aceasta cifra reprezinta dublul distantei medii pe care o parcurge zilnic un navetist urban din China. Cand bateria se descarca, un generator cu motor pe benzina de 1,4 litri ajuta la incarcarea acesteia si asigura propulsia electrica pe o distanta de pana la 482 km.

„Prototipul Volt MPV5 prezinta flexibilitatea sistemului de propulsie Voltec, care poate genera suficienta energie electrica pentru a propulsa o serie de diferite autovehicule, de la o berlina compacta precum modelul Volt si pana la modele crossover precum prototipul Volt MPV5,” a declarat Doug Parks, Director Executiv pentru Linia Internationala de Autovehicule si Inginer-sef International pentru divizia de Autovehicule Electrice a GM.

Sursa: Chevrolet


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.