Audi a prezentat viziunea sa asupra modelelor supersport electrice printr-un concept de senzatie.

Audi e-tron conceptUn concept Audi cu propulsie electrica era asteptat de la germani, dar nimeni nu se prea astepta la asemenea caracteristici. Si nici la faptul ca acesta ar putea fi un Audi R8. Dealtfel, situatia este cu atat mai neobisnuita cu cat pare inversata ordinea naturala. De obicei vedem un concept fantezist care se materializeaza intr-un model de serie mult mai "cuminte". Acum, cei de la Audi au inversat sensul - de la un model de serie s-a ajuns la un concept, formele deja cunoscute fiind inlocuite cu unele mult mai spectaculoase.

Audi e-tron conceptConceptul se numeste Audi e-tron, iar germanii vor sa arate cam ce vor putea ei oferi in materie de masini sport electrice, peste cativa ani. Designul masinii nu lasa nic o urma de indoiala asupra faptului ca provine din cel al lui R8. Forma generala este identica, dar detaliile sunt cu totul altele. Farurile au fost inlocuite cu LED-uri sub forma unei capse, iar partea frontala a castigat o simplitate care fascineaza. Spatele este la fel de "curat", stopurile, tot cu LED-uri avand aproximativ aceeasi forma cu farurile. Referitor la faruri, acestea integreaza o camera video care sesizeaza cand exista trafic pe contrasens, sistemul schimband imediat faza lunga cu cea de intalnire. De asemenea, farurile isi adapteaza luminile in functie de conditiile atmosferice (ceata, ploaie, lumina puternica, intuneric etc.) O interpretare originala este si la nivelul functiei de iluminare in viraj. In cazul lui e-tronic, luminile nu ilumineaza virajul atunci cand este rotit volanul pentru ai intra in acel viraj, ci mai inainte, in functie de indicatiile sistemului de navigatie.

Audi e-tron conceptInteriorul mizeaza tot pe simplitate si se prezinta cu o plansa de bord aerisita, tabloul de bord fiind unul "deschis" cu doua ceasuri mari si display-uri pentru celelalte afisaje. Consola centrala contine un singur buton principal si un selector, iar oglinzile retrovizoare au fost inlocuite de camere video, imaginile transmise de acestea fiind afisate pe monitoare amplasate in asa fel incat ai senzatia ca vezi intr-o oglinda laterala, plasata in interiorul masinii.

Audi e-tron conceptAudi a echipat conceptul e-tron cu 4 motoare electrice, cate doua pe fiecare punte, astfel incat e-tron beneficiaza de tractiune integrala. Puterea combinata a acestor motoare este de 313 CP, dar cu adevarat impresionant este cuplul - 4.500 Nm (!!). Probabil aceasta este valoarea maxima a ceea ce pot - teoretic - motoarele, pentru ca in practica este greu de crezut ca cei 4.500 Nm ar fi utilizati de trenul de rulare, fie el si cu tractiune integrala. Germanii anunta o acceleratie 0 - 100 km/h in doar 4,8 secunde, repriza 60 - 120 km/h fiind posibila in 4,1 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 200 km/h.

Audi e-tron conceptPartea cea mai sensibila a unei masini electrice - autonomia - este acoperita destul de bine de germani. Audi e-tron poate parcurge maxim 248 km cu bateriile incarcate complet. Cand acestea se descarca, pot fi incarcate la o priza normala, un ciclu complet fiind posibil in 6 - 8 ore.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.