Constructorul german nu a facut publice doar fotografiile ci ofera si informatii complete despre a sasea generatie a modelului Golf.
Designul, unul destul de cuminte, care pare mai mult un facelift amplu al modelului anterior este semnat de o echipa condusa de italianul Walter de Silva. Ideea designului a fost aceea de a obtine personalitate si cea mai sportiva nota dintre toate generatiile de pana acum, explica germanii. Acestia recunosc ca sursa de inspiratie a venit de la coupe-ul Scirocco, dar si de la Touareg - la nivelul stopurilor.
VW spune ca masina a ajuns, din punct de vedere stilistic, la un alt nivel si face aluzii la faptul ca a urcat catre segmentul premium al clasei compacte in conditiile in care raportul calitate/pret va fi unul imbatabil.
La nivel tehnologic, Golf promite o multitudine de sisteme de siguranta si dinamica. Golf VI dispune de sistemul "DCC Adaptive Chassis Control" care are rolul de a transforma masina dintr-un cruiser relaxant intr-un model cu valente sportive. De asemenea, va fi disponibil si sistemul “Park Assist”, care executa singur manevrele de parcare, dar si tempomatul care mentine o distanta presetata fata de masina din fata. Asta pe langa ESP-ul setat in asa fel incat sa reactioneze mai fin, dar mai eficient.
Despre interiorul noului Golf, VW spune ca ideea de baza a fost imbunatatirea calitatii materialelor, dar si a ergonomiei, anumite repere fiind inspirate de cele ale interiorului lui Passat CC.
La debut, noul Golf va fi disponibil cu un propulsor turbodiesel, cel de 2 litri, in doua versiuni de putere: 110 CP si 140 CP, consumul mediu fiind de 4,5 l/100 km, respectiv 4,9 litri/100 km. Oricum VW spune ca vor mai fi adaugate inca doua motoare turbodiesel. Este vorba de unul de 90 CP si unul de 170 CP.
In ceea ce priveste gama propulsoarelor pe benzina, noul Golf va putea fi comandat cu un motor de 80 CP - ca motor de intrare in gama, sau cu unul de 102 CP, daca nu se opteaza pentru propulsorul de 1,4 litri TSI oferit in versiuni de putere: 122 CP si 160 CP. Dealtfel, motorul de 1,4 litri TSI cu 160 CP inlocuieste propulsorul de 2 litri FSI (150 CP), disponibil pe a cincea generatie.
O alta noutate importanta este faptul ca pe noul Golf nu se vor mai regasi cutii de viteze automate clasice. Acestea au fost inlocuite in oferta de cele DSG, cu 6 sau 7 trepte in functie de cuplul motorului la care sunt cuplate. Pentru cei ce prefera manualele sunt disponibile cutii cu 5 sau 6 trepte.
Noul Golf, ale carui motoare (toate) respecta normale Euro 5, va fi probabil una din masinile cu cele mai reduse econsumuri medii. De ce? Pentru ca cel mai puternic propulsor pe benzina (nu vorbim aici de viitoarele GTI sau R32 despre care nu s-a spus nimic), cel de 1,4 litri TSI, consuma in medie doar 6 litri/100 km. VW a anuntat chiar ca gama consumurilor medii, la nivelul tuturor propulsoarelor este cuprinsa intre 4,5 si 7,1 litri la 100 km.
Evident, la capitolul siguranta nu ne putem astepta decat la un rezultat de 5 stele. Golf VI ofera standard 7 airbag-uri, intre acestea unul fiind pentru protectia genunchilor soferului, plus o gramada de alte imbuntatiri la nivelul centurilor de siguranta si tetierelor.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Transformă-ți grădina într-un paradis: 10 obiecte de decor potrivite pentru...
Sursa: garbo.ro
-
Premieră pentru Revolut: Lansează refinanțarea creditelor
Sursa: futurebanking.ro
-
Psihologii dezvăluie cele 15 calități pe care femeile le caută în bărbații cu...
Sursa: kudika.ro
-
Cătălin Cîrstoiu, candidatul PSD-PNL la Primăria Capitalei: Nu îmi pun...
Sursa: wall-street.ro