Auto 12 Iulie 2008 12:20
Asta ne spun cei de la EuroNCAP care au demarat o campanie in acest sens.

ABS-ul este deja un echipament normal pentru orice masina moderna. Statisticile au aratat ca ABS-ul reduce numarul accidentelor si chiar al victimelor acestor accidente, iar astazi il gasim in echiparea de serie a tuturor masinilor noi (cu cateva exceptii) produse in Europa. Pentru ca este obligatoriu.

Ei bine, EuroNCAP incearca acum sa impuna si sistemul ESP ca fiind unul obligatoriu pentru lista de echipamente a fiecarei masini noi produse in Europa. Nu exista insa o lege in acest sens ci doar o propunere a Comisiei Europene, conform careia, din 2012, fiecare model nou (generatie noua) de masina sa aiba in echiparea de serie ESP, iar din 2014 fiecare masina noua sa dispuna in serie de acest sistem, chiar daca face parte dintr-o generatie a carei productie a debutat inainte de 2012.

Pana atunci, EuroNCAP incearca sa faca cumparatorii sa constientizeze importanta acestui sistem si sa-l bifeze mereu pe lista de optionale a unei masini, in situatia in care acesta nu este in randul echipamentelor de serie. In acest scop, EuroNCAP a lansat campania "Choose ESC". Cei de la EuroNCAP folosesc denumirea ESC - Electronic Stability Control, denumire generica pentru programele electronice de stabilitate, dar noi vom folosi denumirea ESP (inregistrata de Bosh), pentru ca este mai bine cunoscuta.

Campania a fost lansata acum un an, iar in acesta luna s-au prezentat primele rezultate. Acestea nu sunt chiar bune, spun cei de la EuroNCAP. Multi constructori continua sa nu ofere in serie sistemul ESP si il propun pe lista optionalelor, la preturi prea mari.

EuroNCAP a mentionat pozitiv constructorii Ford, Hyundai, Mazda si Mitsubishi pentru faptul ca acestia au marit numarul modelelor echipate standard cu ESP.

Opel a primit insa o mentiune negativa pentru ca, desi a marit numarul modelelor pentru care se ofera - optional - ESP, nu a marit numarul modelelor dotate standard cu ESP.

Statisticile au aratat ca ESP-ul oferit standard ar reduce cu 4.000 numarul mortilor si cu 100.000 numarul ranitilor in accidente rutiere, in fiecare an.


Despre autor:

Sotto

Citeste articolul integral in Sotto

Sursa: Sotto


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.