Auto 6 Iunie 2008 23:57
Skoda produce cea mai accesibila limuzina din clasa E. Am vrut sa vad cat de ieftin poate fi luxul, motiv pentru care am testat un Superb. Unul dotat cu motor de 2,8 litri, V6, de la Volkswagen, care dezvolta 194 de cai putere. Senzatia de lux si putere are si un pret: 30.000 de euro si un consum de 17 litri/100 de km
Superb nu este o masina pentru cei care vor sa iasa in evidenta sau pentru cei care protesteaza fata de incalzirea globala. Este un autovehicul pentru oamenii care dispun de ceva venituri lunare si vor sa circule intr-un confort de cinci stele, fara sa epateze. Superb este prima generatie moderna, o reinsufletire a modelului, de lux din 1936, fiind o limuzina care a iesit prima oara pe poarta fabricii din Cehia in 2001. Este construita pe o platforma de VW Passat, cu zece centimetri mai lunga. Forma este arhicunoscuta. In schimb, interiorul rivalizeaza cu limuzinele multe mai scumpe din clasa E - Audi A6, BMW seria 5, Mercedes. Bun gust, finisaje impecabile, reglaje pentru pozitie ideala de sofat, spatiu generos, clima si scaune incalzite, trapa, televizor si navigatie, insertie de lemn nobil si piele bej. Toate acestea transforma un drum lung intr-o calatorie placuta, indiferent daca te afli la volan sau pe fotoliile din spate, acolo unde ai la dispozitie si un minifrigider. Bordul este construit intr-un stil elegant si ergonomic, de limuzina nemteasca. Sub capota se afla un propulsor pe benzina de 2.8 litri, V6 30V, cu turbina care dispune de 194 de cai putere. Un motor elastic cu un sunet caracteristic, care insa nu se aude in interior datorita unei foarte bune antifonari. Herghelia face ca limuzina de 1500 de kg sa se miste ca un fulg, sa demareze in tromba, sa nu-ti dea nici o emotie, orice depasire ai face. V6 a tras Skoda pana la 100 de km/h in doar 8,3 secunde, cu o senzatie de forta si siguranta pentru sofer. La demaraj, se pierde un pic din aderenta. Directia e destul de greoie, fapt care se face simtit doar la parcari sau deplasarile prin oras. Ambreiajul este tare, normal pentru un motor cu atata forta, iar cutia de viteze este etajata pe trepte lungi care fac ca viteza de 120 de km/h sa poata fi atinsa intr-a doua. Si pentru ca tot vorbesc despre viteze, cifra constructiva este de 237 de km/h. In cadrul test-drive-ului, in afara drumului public, am atins 220 de km/h, dar masina dadea semne ca poate mai mult. Suna ciudat, dar 200 de km/h poate fi considerata o viteza de croaziera pentru un Superb V6 care ar rula, de pilda, pe Autobahn.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.