Auto 23 Mai 2008 01:26
207 este a patra generatie de supermini a producatorului francez Peugeot, dupa 104, 205 si fiabilul 206.
Lansat acum doi ani, 207 a inregistat un adevarat succes european, fiind, conform JATO Dynamics Ltd, cea mai bine vanduta masina de pe batranul continent. Am testat 207 in varianta Trendy cu motor diesel de 90 de cai putere si un cuplu de 215 Nm. Un supermini dedicat mai mult traficului de oras, care ar fi fost si mai indicat pentru Bucuresti daca n-ar fi inregistrat un consum de motorina putin cam ridicat.

207 are de luptat pentru pastrarea unor performante atinse chiar cu modele Peugeot: fratele mai mare 308 declarat preferatul germanilor de catre presa locala si predecesorul 206 care, gratie succesului inregistrat, va fi pastrat in fabricatie pana in 2010. Creat pe o platforma comuna cu C3, fratele de grup Citroen, 207 pastreaza forma consacrata de predecesor, dar imbunatatita cu elemente stilistice de ultima generatie in domeniul autovehiculelor. Pentru ca forma si culoarea masinii e o chestie subiectiva, care tine de gustul cumparatorului, am sa ma refer mai mult la comportamentul in test drive-ul efectuat pe parcursul a patru zile si aproape 300 de kilometri. Inainte sa trec la descrieri tehnice, as vrea sa fac cateva precizari legate de habitaclu, specific francez. Adica rafinat chiar si pentru o masina din clasa mini. Am remarcat in mod special materialul de buna calitate, moale si texturat, folosit pe intregul bord, si pozitia in scaun care, surprinzator, mi s-a parut mai buna ca la 308 unde pedala de ambreiaj pozitionata foarte aproape de cea de frana creeaza disconfort, in special la traficul de oras. La 207 scaunul soferului nu mai este conceput cu atatea pretentii ca la 308, fiind in consecinta mai putin comod dar mai usor de adaptat unei pozitii bune in trafic. Spatiile de depozitare nu sunt prea multe, insa torpedoul este dotat cu aer conditionat care poate raci cateva doze de bere sau sticle de apa. Spatiul pasagerilor din spate devine incomod in cazul unui sofer sau al unui pasager fata mai inalt. Masina se comporta bine prin Bucuresti, suspensia atenuand chiar si craterele din strazile laterale.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.