De fiecare data cand testez o masina, incerc sa ma joc cu toate echipamentele pe care le are. Mai putin cu senzorii airbag-urilor. Masinile au ajuns la un nivel fantastic de tehnologie si e pacat sa nu incerci ceea ce ofera.

Cand am testat modelul X5 cu facelift, am gasit pe masina si sistemul Cruise Control with Stop&Go. Ma rog, spuneti-i cum vreti, este un tempomat care nu-ti pastreaza doar viteza constanta, ci o adapteaza in functie de distanta fata de masina din fata.

Cruise control-ul este o inventie veche si geniala, acum comuna pentru masini de la clasa compacta in sus. Problema este ca in Romania, nu prea ai cum sa-l folosesti pe distante lungi, in asa fel incat chiar sa te relaxezi. Pentru ca la noi traficul este haotic, in nici un caz cursiv, iar surprizele apar la tot pasul.

Ei bine, sistemul asta de la BMW (il folosesc si altii, dar eu pe cel de la BMW l-am incercat) este genial! L-am folosit mult si mi-a placut pentru ca este extrem de util.

Cum functioneaza
Practic, este vorba de un radar care monitorizeaza distanta fata de masina din fata. Distanta pe care o poti ajusta, in functie de viteza masinii. Normal ca la viteza mare, distanta trebuie sa fie mai mare. Deci, cuplezi cruise-control-ul si cam atat… Cand masina din fata ta franeaza, si masina ta franeaza. Destul de tare, cand e cazul, am incercat la un sens giratoriu, cand masina din fata... citeste articolul integral pe Motorstory.ro.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.