O licitatie de deszapezire tirzie si contestata a facut ca autostrada Bucuresti-Constanta sa ramina blocata timp de doua zile.

Compania Nationala de Autostrazi (CNADNR) a suspendat licitatia pentru deszapezirea autostrazilor Bucuresti-Pitesti, Bucuresti-Cernavoda si Centura Pitesti Est, dupa ce, la finele anului trecut, firma Euroconstruct, apartinind lui Dan Besciu, patron la Golden Blitz, a atacat la Comisia Nationala de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) o decizie CNADNR care dadea drept cistigator un alt mare constructor roman, Costel Casuneanu. Besciu si Casuneanu, alaturi de Dorinel Umbrarescu, fac parte din consortiul romanesc care a cistigat licitatia de construire a unei parti din autostrada Bucuresti-Brasov, dupa ce fostul ministru al Transporturilor, la indicatia presedintelui Basescu, a modificat caietul de sarcini.

Cele doua autostrazi sint deszapezite partial in prezent pe baza bunavointei unor firme cu care CNADNR a semnat acte aditionale si prin mijloace proprii, dupa cum explica ministrul Transporturilor, Ludovic Orban. Totusi, desi ninsoarea s-a potolit inca de joi, autostrada Bucuresti-Constanta era vineri seara inca inchisa partial, urmind ca de abia simbata situatia sa reintre in normal. Situatia este explicabila prin faptul ca acum CNADNR actioneaza cu doar 30 de utilaje, dupa propriile declaratii, in conditiile in care ar fi fost necesare cel putin 40. Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, spune ca, daca licitatia ar fi fost organizata la timp, respectiv 1 septembrie - termenul recomandat de ministru celor de la CNADNR -, nu s-ar fi ajuns aici. In plus au aparut aceste “contestatii si neintelegeri care afecteaza deszapezirea”, adauga Orban.

Pentru a selecta firma care sa puna la dispozitie aproximativ 80 de utilaje necesare pentru deszapezirea ambelor autostrazi (inclusiv macarale care sa intervina in caz de urgenta) cu personalul necesar, CNADNR a organizat la mijlocul lunii octombrie o licitatie. Una dintre conditiile de calificare era ca participantii sa fi derulat in ultimii trei ani un contract similar, in valoare de cel putin 4,6 milioane de euro. Costel Casuneanu, patronul Pa&Co International, care nu indeplinea aceasta conditie, a contestat la CNSC caietul de sarcini, afirmind ca firma sa este astfel discriminata. Deoarece cererea sa a fost respinsa, Casuneanu a renuntat la firma cu care era asociat, anume Drumuri si Poduri SRL, si a depus o oferta impreuna cu Romprest.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.