Romania urmeaza sa stabileasca, in timpul saptamanii viitoare, cine va fi furnizorul a sapte avioane de transport scurt-mediu curier, la finalul unei licitatii deschise la care s-au inscris Alenia Aeronautica, parte a grupului italian Finmeccanica, s
Romania urmeaza sa stabileasca, in timpul saptamanii viitoare, cine va fi furnizorul a sapte avioane de transport scurt-mediu curier, la finalul unei licitatii deschise la care s-au inscris Alenia Aeronautica, parte a grupului italian Finmeccanica, si EADS-Casa, din Spania, anunta Mediafax. Contractul este atribuit prin licitatie publica, iar in prezent se desfasoara procedura de atribuire, a declarat purtatorul de cuvant al MApN, Cristina Dumitrescu. Finmeccanica poate furniza avioane C-27J Spartan, in timp ce EADS CASA Spania ar putea propune fortelor aeriene romane noul C295, pe care l-a prezentat la meetingul aerian ROIAS 2006. Procesul de achizitionare a avionului de transport scurt-mediu curier se inscrie in cadrul mai amplu de modernizare a Fortelor Aeriene Romane.
Actualele capabilitati de transport aerian operational rezulta din operarea avioanelor C-130 Hercules, in misiuni mediu-lung curier, si a avioanelor AN-24/26, pentru distante relativ mici. Strategia inzestrarii Armatei Romaniei in perioada 2005 - 2012 si in perspectiva, pana in anul 2025, prevede dezvoltarea si modernizarea capabilitatilor de transport aerian.
Avioanele AN-24/26 aflate in inzestrarea Fortelor Aeriene Romane au o serie de limitari. Astfel, resursa totala a platformei va expira in perioada 2006-2009, numarul lor este prea mic, iar costurile de operare din ce in ce mai mari, nu mai exista piese de schimb pentru ca acest tip de avion nu mai este fabricat si nu raspunde criteriilor de interoperabilitate NATO.
Transporturile aeriene militare cu avioane scurt curier sunt actiuni desfasurate de forte si mijloace specializate, pentru indeplinirea misiunilor de transport de personal, tehnica de lupta si materiale, recuperarea fortelor din zonele ostile, asistenta umanitara, evacuare medicala. Costul de achizitie cel mai mic, siguranta in exploatare, maturitatea echipamentelor majore si, indeosebi, cel mai bun cost al ciclului de viata vor fi decisive in alegerea tipului de avion pe care Armata Romaniei il va utiliza cel putin trei decenii pentru mai buna protejare a intereselor nationale in mediul aerian.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.