Piata de consultanta in afaceri s-ar putea plasa in acest an la 84 milioane euro, in crestere cu 20% fata de nivelul inregistrat in 2005, a declarat Norbert Hockl, partener in cadrul firmei Link Management Consulting. El a precizat ca datele privind

Piata de consultanta in afaceri s-ar putea plasa in acest an la 84 milioane euro, in crestere cu 20% fata de nivelul inregistrat in 2005, a declarat Norbert Hockl, partener in cadrul firmei Link Management Consulting. El a precizat ca datele privind evolutia pietei au la baza informatii furnizate de Federatia Europeana de Consultanta in Afaceri. "Piata romaneasca de consultanta este inca in formare, iar transparenta in domeniu este inca foarte redusa", a spus Hockl.
Potrivit acestuia, la finele anului trecut activau in Romania 480 de firme mici si mijlocii si 30 de companii mari de consultanta. "In viitor, este de asteptat sa intre si alte companii straine, precum AT Kearney sau Mercer Management", a spus Hockl.
Domeniul include activitati de consultanta pe segmente ca resurse umane, IT, taxe si impozite, dezvoltarea de noi produse sau fuziuni.
Aparitia unui numar mare de jucatori pe domeniul consultantei reprezinta dovada vie ca din aceasta afacere se fac bani buni si ca perspectivele sunt la fel de optimiste. Odata cu integrarea in Uniunea Europeana, toate firmele care activeaza pe piata autohtona vor fi nevoite sa apeleze la servicii profesionale. Acest lucru se va reflecta in cresterea semnificativa a afacerii companiilor de consultanta din Romania.
Cresterea numarului de jucatori pe domeniul consultantei poate fi explicat prin stadiul actual de dezvoltare a economiei romanesti si prin existenta unei crize de consultanta. Specialistii din piata sunt de parere ca, atat in prezent cat si dupa momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, toate firmele care activeaza pe piata autohtona - indiferent de domeniul de activitate sau de dimensiune - vor avea nevoie de serviciile unui consultant. Companiile locale, la fel ca si intreaga economie, se confrunta cu un ritm de crestere foarte rapid si vor avea nevoie din ce in ce mai mult de servicii profesionale pentru a-si asigura succesul pe piata si pentru a fi pregatite pentru concurenta venita din partea jucatorilor straini. Pe de alta parte, multinationalele care au vazut deja potentialul de dezvoltare a Romaniei vor avea nevoie de consultanta pentru a reusi sa se adapteze la piata locala.
Intreprinderile Mici si Mijlocii (IMM) sunt cele care vor resimti cel mai acut aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, mai ales ca pana acum acestea au beneficiat de un grad ridicat de protectie din partea Guvernului. In aceste conditii, si IMM vor avea o nevoie acuta de servicii de consultanta.
Pe de alta parte, multe dintre serviciile de asistenta legate de aderare vor fi solicitate de Guvern si agentiile acestuia care vor avea nevoie de servicii de consultanta din moment ce majoritatea fondurilor provenite de la Uniunea Europeana sunt indreptate catre proiecte comunitare sub supravegherea Guvernului si sunt alocate de catre Guvern prin agentiile acestuia.
Desi la ora actuala sunt multe companii in Romania - in special cele locale - care au nevoie de serviciile unui consultant de specialitate, acestea fie nu constientizeaza aceasta nevoie, fie considera ca pretul pentru aceste servicii este foarte ridicat. Consultantul este cel care gaseste solutia optima pentru problemele unei companii, cunoaste cele mai bune practici din mediul de afaceri local, are capacitate sporita de analiza si resurse de know-how, nu este subiectiv si are o vasta experienta pe piata.
Activitatea unui consultant presupune, din momentul semnarii contractului cu firma care i-a solicitat sprijinul, analiza indicatorilor companiei respective, elaborarea de concluzii si recomandari si, dupa caz, chiar si implementarea solutiilor propuse de el. Principalul criteriu care influenteaza alegerea unui consultant este nivelul de incredere pe care il are managementul clientului in persoana respectiva, in functie de referintele si rezultatele anterioare ale consultantului.
Expertiza si capacitatea de a fi obiectiv sunt puncte forte pe care se bazeaza activitatea unui consultant. Pentru un manager, care este foarte implicat in activitatea firmei sale, este adesea dificil sa devina impartial in procesul de analizare a problemelor si de identificare a unei cai de rezolvare, mai ales daca e vorba de validarea propriilor sale decizii si abilitati manageriale.
Numarul tot mai mare de companii de consultanta locale sau internationale care apar pe piata romaneasca confirma potentialul ridicat de dezvoltare a acestui sector, sustinuta de marirea volumului si a complexitatii activitatilor derulate de companiile romanesti, precum si de nevoia de crestere a competitivitatii fiecarui jucator de pe piata.

GEA este si Strategy&Consulting

Grupul de Economie Aplicata (GEA) va infiinta o firma de consultanta, denumita GEA Strategy&Consulting, operationala la inceputul lunii noiembrie, a declarat directorul executiv al GEA, Dragos Pislaru. "Compania va fi prezenta, la inceput, numai in Bucuresti, urmand ca din a doua jumatate a anului viitor sa ne extindem si in alte regiuni din tara, prin deschiderea de filiale sau prin acorduri de franciza", a afirmat Pislaru.
Firma va asigura consultanta companiilor interesate sa accese fonduri structurale.
Intr-o prima etapa, GEA Strategy&Consulting va actiona prin centrele regionale ale Raiffeisen Bank, cu care compania a incheiat un parteneriat. "Acordul cu Raiffeisen Bank s-a format in mod natural, aceasta fiind prima banca care a initiat un program de fonduri structurale", a spus Pislaru.
Firma va avea un capital social de 100.000 de euro si va fi condusa de Pislaru, in calitate de director general.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.