Tematica aberanta
Examenul de titularizare de anul acesta se va desfasura pe 17 iulie. Cei aproape 4.700 de candidati (suplinitori) - pentru 392 de posturi - se confrunta cu o aberanta tematica de examinare si cu subiecte (la disciplina "Metodica") redactate confuz sau contradictoriu. Pentru a-i defavoriza pe candidatii onesti, care se bazeaza pe fortele proprii si nu pe clasicele aranjamente (cu subiecte aflate din timp, contracost), tematica si subiectele concursului de titularizare au fost "imbracate" intr-un limbaj de lemn "stiintifico-pedagogic". Este vorba de o terminologie imprecisa, contradictorie, de o dublare a notiunilor de "Metodica", imposibil de asimilat de o minte logica, normala, deprinsa cu semantica limbii romane. Astfel, candidatul-suplinitor, care nu vrea sa-si tortureze creierul cu aberatiile semantice si stiintifice cuprinse in tematica, bibliografia si "Ghidurile metodologice", elaborate de eternizata mafie a "Concursurilor MEdC (1945-2006)", se vede nevoit sa apeleze la filierele traditionale din inspectoratele scolare. Numai asa poate afla - prin cumparare (contra sumei 4000-5000 euro, in ultimii ani) sau prin pile, cunostinte si relatii - subiectul de la "Metodica" si de a-l invata pe de rost, ca papagalul.
Organizare atipica
Transparenta organizarii legale a acestui tip de concurs este una atipica. Nici acum, cand mai sunt cateva zile pana la concurs, nu se stie care tematici vor fi examinate prin metoda testelor grila si care prin metoda "extemporalului-povestioara" (adica un subcapitol dintr-o carte care trebuie reprodus cat mai exact in scris de candidat). Se stie ca "extemporalul-povestioara" pe o tema data se preteaza cel mai bine la vanzarea subiectelor de examen, fara a se mai vehicula obiectul delict al fraudarii concursului - foaia cu textul in cauza. Se transmite oral persoanelor favorizate titlul subiectului ce trebuie tratat prin "extemporal-povestioara". Mai multe persoane ne-au sunat la redactie, sub rezerva anonimatului, si ne-au dezvaluit anumite subiecte ale acestui concurs national de titularizare. Este posibila si o intoxicare a presei de catre personajele corupte din reteaua MEdC, avand in vedere recentele scandaluri cu vanzarea subiectelor de la bacalaureat. Aceste personaje, exponenti ai coruptiei transpartinice, la MEdC, sunt ostile reformei demarate de Mihail Hardau, un ministru decis sa distruga toate mafiile din reteaua ministerului. Insa mecanismele aranjarii acestui tip de concurs sunt reale, candidatii intervievati confirmand datele si faptele investigate jurnalistic.
Posturi blocate
In anul 2003, de pilda, chiar in ziua examenului de titularizare, disparusera de pe lista anuntata anumite posturi. Filierele din ISJ-uri si MEdC, prin care se rezolva pretransferurile si transferurile (din orasele precum Voluntari sau Cornetu in Capitala), cuprind nume grele din reteaua MEdC. La concursurile anterioare, multi suplinitori s-au trezit ca posturile pe care au candidat fusesera blocate, in mare secretomanie, de "pretransferati" sau "detasati" - actiuni lipsite de orice transparenta si legalitate.
Frauda fara urme
Profesorii trebuie sa predea elevilor. Iar elevii trebuie sa invete materia predata. Nu sunt banalitati corecte, cum ar spune George Calinescu, ci simple realitati scolare. Cum apar insa aceste "realitati scolare" in limbajul specialistilor (pedagogi, psihologi, sociologi etc) angajati de MEdC, pe bani publici, care elaboreaza tratate si ghiduri ca materie de studiu pentru suplinitori ? Sa deschidem, ca orice suplinitor-candidat la concursul de titularizare, tratatul de "Psihologie si Pedagogie scolara", editat in anul 2003 de Universitatea (de stat) din Constanta si semnat de prof. dr. Sorin Cristea, de la Departamentul pentru Pregatirea Personalului Didactic (DPPD) al Universitatii Bucuresti (deci, organismul imputernicit de MEdC sa elaboreze materia de testare a suplinitorilor). La pag.152, aflam cum este definita notiunea "Predarea" - chestiune ce poate fi un subiect la concursurile MEdC: "Predarea este actiunea de comunicare pedagogica (didactica), propusa de profesor in diferite variante si forme de organizare". La pag.179 a aceluiasi tratat, expertul DPPD-MEdC, Sorin Cristea redefineste notiunea: "Predarea este actiunea de comunicare pedagogica (didactica) proiectata, promovata si valorificata de profesor in diferite contexte specifice instruirii scolare, intr-un cadru organizat, in mod special la nivel formal, dar si nonformal". Cele doua definitii sunt mai mult decat confuzionante: cuvantul "propusa" a fost inlocuit cu trinomul "proiectata"-"promovata"-"valorificata". Un candidat suplinitor va raspunde la examen cu prima definitie oficiala, atestata de DPPD-MEdC, un altul - cu a doua definitie, la fel de oficiala. Cei doi candidati vor fi la mana mafiei concursurilor DPPD-MEdC, aplicandu-li-se la verificarea raspunsurilor exact definitia neutilizata. In schimb, daca ai cotizat unde trebuie, vei fi informat verbal - prin filiera de rigoare - ce definitie sa utilizezi. Este o tehnica de promovare a favorizatilor si de picare a fraierilor suplinitori care nu lasa urme scrise (precum subiectele de pe foile de la bacalaureat), adica posibile probe judiciare ale coruptiei.
Creiere torturate, pilosi atentionati
Tehnica dublelor definitii (in limbaj de lemn "stiintifico-pedagogic") o regasim la toate notiunile importante ale "Metodicii" cu care trebuie sa-si tortureze creierele suplinitorii fara bani de mituire, fara pile, cunostinte si relatii. In acelasi tratat, prof.univ.dr. Sorin Cristea de la DPPD-MEdC defineste: "Invatarea este actiunea elevului, realizata initial in mod dirijat, ca efect direct al predarii proiectata de profesor la diferite niveluri de competenta pedagogica". In acelasi tratat, dar la pag. 181, acelasi expert Cristea mai ofera o definitie oficiala DPPD-MEdC: "Invatarea este actiunea elevului realizata ca efect al predarii eficiente proiectata si finalizata de profesor prin intermediul mesajului pedagogic transmis conform unui repertoriu comun construit special pentru receptarea acestuia la nivelul intregii clase". Asadar avem de a face cu capcane in toata regula, date fiind continuturile diferite ale definitiilor unor notiuni de baza din Metodica oficiala, nemaipunand la socoteala caracterul tautologic al formularilor de mai sus. La fel de nocive sunt considerate Ghidurile metodologice pentru suplinitori editate de Consiliul National pentru Curriculum - MEdC, sub coordonarea Mihaelei Singer. Acestea abunda in definitii tragi-comice. "Ghidul CNC - Mihaela Singer" (destinat suplinitorilor de la Matematica, Chimie, Fizica si Biologie) oficializeaza aceasta definitie a conceptului de "Evolutie", elaborata de prof. Eugenia Popescu de la CCD Cluj (pentru viitorii titulari ce vor preda claselor a XII-a): "Timpul aduce cu sine schimbarea. Schimbarea care se produce in timp este o schimbare cu directie. O astfel de schimbare se numeste evolutie". Ministrul Mihail Hardau are cuvantul.
Despre autor:
Sursa: Ziua
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Deficitul bugetar a urcat la 2,06% din PIB după primul trimestru
Sursa: futurebanking.ro
-
Interviu cu Marian Ion, CEO ING Hubs, IT-ist de pe vremea când a apărut...
Sursa: wall-street.ro