E coregraf, unul dintre cei pentru care dansul e o cale de decodare si meditatie asupra mersului lumii de azi. E si unul dintre dansatorii cu o corporalitate dintre cele mai puternic expresive (si nu e vorba (doar) despre mobilitate sau conditie fizi
E coregraf, unul dintre cei pentru care dansul e o cale de decodare si meditatie asupra mersului lumii de azi. E si unul dintre dansatorii cu o corporalitate dintre cele mai puternic expresive (si nu e vorba (doar) despre mobilitate sau conditie fizica). E si membru al unei trupe muzicale ("Second Hand"), face si un soi de teatru-performance, si nu e, totusi, un artist conceptualist. Se numeste Eduard Gabia.
"Ma intereseaza constientizarea <<timpului exact>>, pe care il nuantez si il investesc cu diferite valori, dilatandu-l sau contractandu-l. Il pliez pe nevoile mele pentru a reusi sa-l controlez si sa-l transform intr-un "timp inexact", pentru a evita monotonia trecerii secundelor. Timpul ar trebui sa inceteze sa mai fie o problema sau ar trebui sa se transforme intr-o problema pe care sa o pot rezolva, sa opresc curgerea lui daca e nevoie...". Astfel isi prezinta Eduard Gabia solo-ul "My presence - proof of time" (muzica, Nine Inch Nails), care va fi prezentat pentru prima data in Romania vineri, 16 iunie, si sambata, 17 iunie. Solo-ul a fost prezentat ca "work-in-progress" in cadrul Platformei Balcanice a Dansului Contemporan si a avut premiera pe scena de la Kaaitheater Bruxelles in 21-22 aprilie 2006; piesa e o coproductie Kaaitheater Bruxelles si Centrul National al Dansului Bucuresti (CNDB), cu sprijinul Pro Helvetia - Programul Cultural Elvetian in Romania si Solitude Project. La Bucuresti, "My presence..." e gazduit de CNDB, studio 2, de la ora 21.00, si va fi urmat de "Bonus", piesa a aceluiasi Gabia din 2001 (muzica: Tricky, productie: Centrul MAD, Fundatia Proiect DCM, cu sprijinul Fundatiei Concept si al Solitude Project), solo socant prin jocul crud cu perceptia receptorului, caruia imaginea i se ofera intr-o forma fragmentara, descompusa de lumina intermitenta si supralicitanta.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.