Ofiterii Institutului de Criminalistica din cadrul Politiei Romane efectueaza expertiza unor autorizatii false pentru transport rutier international de marfa, identificate recent de operatorul sistemului informatic pentru atribuirea acestora, ne-au i

Ofiterii Institutului de Criminalistica din cadrul Politiei Romane efectueaza expertiza unor autorizatii false pentru transport rutier international de marfa, identificate recent de operatorul sistemului informatic pentru atribuirea acestora, ne-au informat surse judiciare.
Potrivit acestora, expertizele au fost demarate in urma unei notificari a Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei (IGCTI) prin care erau informati ca autorizatiile de transport au fost falsificate in 2005, pentru a fi folosite in Germania, Ungaria, Franta, Slovacia, Italia si Cehia.
Contactati telefonic, oficialii IGCTI ne-au informat ca falsurile au fost descoperite la analiza atenta a autorizatiilor returnate.
"Dupa utilizarea autorizatiilor, operatorii au obligatia de a le returna IGCTI. Adica dupa 45 de zile de la eliberare. Cele 18 asa-zise autorizatii erau falsuri grosolane. Nu numai ca aveau un alt cod de identificare si alta serie decat cele care figurau in baza noastra de date, dar aveau si alte culori decat cele pe care le folosim noi. Pe altele a fost falsificat timbrul sec, care avea alt aspect decat cel oficial, si semnaturile. Am descoperit, de asemenea, autorizatii de tranzitare care aveau alte serii si alte culori decat cele originale", ne-au spus reprezentanti ai IGCTI, precizand ca au notificat si Ministerul Transporturilor pentru a-i sanctiona pe transportatori.
"Deoarece folosirea autorizatiilor falsificate aduce grave prejudicii imaginii Romaniei, IGCTI a transmis MTCT, autoritatea de stat in domeniul transporturilor, o informare completa cu privire la aceste cazuri, in vederea sanctionarii operatorilor care au folosit astfel de autorizatii. In urma centralizarii autorizatiilor returnate pe anul 2005, IGCTI a identificat 80 de autorizatii de transport rutier international de marfa folosite de alti operatori decat titularii autorizatiilor. Acestia pot primi, conform legii, amenzi cuprinse intre 12.000 si 40.000 RON", se arata intr-un comunicat al institutiei.
In ceea ce priveste situatia autorizatiilor nereturnate de transportatorii internationali de marfa, IGCTI informeaza ca le lipsesc peste 21.000 de autorizatii valabile pentru anul trecut, dintre cele 485.702 eliberate.
"Anul acesta, in cazul in care, pentru o anumita tara, numarul autorizatiilor nereturnate depaseste dublul parcului auto al unui transportator, acestuia nu i se vor mai elibera autorizatii pentru tara respectiva pana nu le returneaza pe cele din stoc", precizeaza IGCTI, subliniind ca anul acesta pot fi emise 498.552 autorizatii auto.

Topul cererilor

Destinatiile cele mai solicitate de catre operatorii inscrisi pentru eliberarea autorizatiilor de transport sunt Ungaria, pentru care s-au alocat 9.650 de autorizatii, Germania cu 7.200 de autorizatii auto si Bulgaria cu peste 6.000 de autorizatii auto alocate, in timp ce pentru Kirghistan sau Uzbekistan s-au alocat numai opt autorizatii auto.
La sfarsitul lunii aprilie, IGCTI va aloca autorizatiile compensate pentru Ungaria si Austria, valabile pentru 2006, operatorii rutieri care transporta marfa cu trenul pe rutele Ungaria, Austria si Slovenia urmand sa primeasca autorizatii compensate valabile pana la sfarsitul anului.
Potrivit IGCTI, de la inceputul anului, au fost distribuite prin intermediul sistemului electronic www.autorizatiiauto.ro peste 106.000 de autorizatii pentru transportul international de marfa.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.