Primaria Capitalei a pasit cu stangul in sezonul licitatiilor, prin amanarea, pentru ultima zi a lunii martie, a celui mai important obiectiv de investitii al edilului-sef, Adriean Videanu, care l-a "mostenit" de la predecesorului sau, Traian Basescu
Primaria Capitalei a pasit cu stangul in sezonul licitatiilor, prin amanarea, pentru ultima zi a lunii martie, a celui mai important obiectiv de investitii al edilului-sef, Adriean Videanu, care l-a "mostenit" de la predecesorului sau, Traian Basescu: construirea pasajului suprateran Basarab. Potrivit dir. Serviciului de Achizitii publice din cadrul municipalitatii, Florentina Constantinescu, aceasta nu ar fi tocmai o amanare, ci o decalare a termenului, care ar fi fost solicitata de ofertanti. Adriean Videanu anunta saptamana trecuta ca 54 de companii au cumparat caietul de sarcini al licitatiei pentru construirea pasajului rutier suprateran Basarab. "Practic, e greu de crezut ca de acum incolo va mai cumpara cineva caietul de sarcini", era el de parere.
Nici alte doua licitatii nu au avut mai mult noroc, fiind si ele reprogramate pentru zilele de 28 si 30 martie. Este vorba de lucrarile de modernizare a arterei D-na Ghica/Chisinau si de construirea unui pasaj suprateran in zona - licitatie ce fusese programata pentru data de ieri - si de modernizarea Pietei Eroii Revolutiei - care ar fi trebuit sa aiba loc pe 7 martie.
Cu toate acestea, primarul general este optimist: el ii avertizeaza pentru a mia oara pe soferi ca ii asteapta "doi ani extrem de dificili". Edilul-sef a anuntat, ieri, ca investitiile in infrastructura rutiera a Bucurestilor vor crea "reale probleme" in derularea traficului. "In privinta investitiilor, suntem cu motoarele pornite. Primele santiere se vor deschide in jurul datei de 15 martie, insa numai daca vremea va permite acest lucru. Am avertizat si recunosc public ca va fi o perioada de doi ani de zile extrem de dificila pentru traficul bucurestean", a afirmat primarul general.
Videanu a repetat si ca municipalitatea si Politia Rutiera studiaza solutii alternative de trafic. "Cautam rute alternative pentru a asigura un trafic cat de cat fluent in Bucuresti. E o chestiune dificila. Specialistii Directiei Transporturi si cei de la Politia Rutiera lucreaza la un proiect de devieri de trafic, stabilirea unor artere cu sensuri unice. Acest studiu va fi finalizat pana la data inceperii lucrarilor si va fi anuntat public", a spus el.
Incep doar lucrarile neterminate anul trecut
In ultima jumatate a lunii martie se reiau lucrarile de refacere a opt bulevarde principale, incepute anul trecut si nefinalizate: P-ta Charles de Gaulle, Bd. Poligrafiei, Calea 13 Septembrie, Spl. Independentei, Bd. T. Vladimirescu (inchis traficului momentan), Bd. Geniului, 11 Iunie si Sos. Chitilei. Pentru celelalte investitii anuntate cu surle si trambite, municipalitatea trebuie sa organizeze licitatii, dar acestea sunt programate abia in luna aprilie, cea mai "aproape" dintre ele fiind organizata pe 4 aprilie, si doar pentru studiile de fezabilitate ale unor "obiective de modernizare a infrastructurii rutiere", desemnate in proiectele municipalitatii ca "strapungeri" "penetrati", "intregiri" si "racorduri" de artere.
Totusi, autoritatile anunta ca in martie incepe reparatia Podului Grant. "Lucrarile de refacere a Podului Grant incep pe 25 martie si se vor finaliza in luna noiembrie. Traficul va fi inchis partial, in aceasta perioada circulandu-se pe un singur sens, functie de evolutia lucrarilor", a precizat Elena Ghineraru, directorul Administratiei Strazilor. Din vara sunt programate sa inceapa lucrarile de refacere a 113 bulevarde si construirea celor 22 de parcaje subterane, pentru care abia s-a tinut licitatia de proiectare si trebuie organizata cea pentru constructor.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.