Asociatia Eco-Europa atrage atentia asupra fenomenului de poluare excesiva la care sunt supusi locuitorii bucuresteni prin inhalarea de cantitati uriase de noxe auto produse de traficul suprasaturat din Capitala. Cele doua milioane de locuitori ai Bu
Asociatia Eco-Europa atrage atentia asupra fenomenului de poluare excesiva la care sunt supusi locuitorii bucuresteni prin inhalarea de cantitati uriase de noxe auto produse de traficul suprasaturat din Capitala. Cele doua milioane de locuitori ai Bucurestiului inspira zilnic resturile gazoase cancerigene ale celor aproximativ 1,5 milioane de automobile din trafic, cu tot cu cele aflate in tranzit sau venite pentru aprovizionare. Comparativ, in 1989 aveam 236.000 automobile inregistrate pe aceeasi infrastructura si cam acelasi numar de locuitori. Aproape 40% din automobilele care circula in Bucuresti functioneaza inca pe baza de benzina cu plumb, cam un kilogram de plumb pe an fiind eliminat de fiecare masina. Aceasta substanta distruge, conform specialistilor, calciul din oase, generand saturnism, decalcifieri, femeile nasc copii anemici, cu un intelect scazut si un comportament, in general, deviat la crestere. In Uniunea Europeana, benzina cu plumb a fost interzisa de 10 ani. Traficul rutier bucurestean produce peste 2.000.000 tone de substante nocive anual, cu efecte extrem de grave asupra starii de sanatate a locuitorilor provocand si deteriorarea accentuata a factorilor de mediu. Acest tip de poluare este una dintre cauzele principale ale celor peste 20.000 cazuri anuale de deces datorate unor diferite stari maladive (afectiuni ale aparatului respirator, cardio-vascular, psihic), copii nascuti cu malformatii sau intoxicatii cu plumb, dar si pentru cresterea temperaturii mai mult decat media pe tara. In prezent, fiecare al saptelea copil, sub 18 ani, din Bucuresti sufera de astm. Gazele nocive si particulele din aer obstructioneaza caile respiratorii si altereaza mucoasele, incetinind mecanismul natural de curatare a bronhiilor. Agentii infectiosi desavarsesc procesul, slabind imunitatea si crescand si mai mult sensibilitatea la alergeni si poluare. Plimbati in carut sau pe jos, la inaltimea tevilor de esapament, copiii inspira cu circa 30% mai mult monoxid de carbon si alte hidrocarburi decat adultii care ii insotesc. Foarte expusi sunt, de asemenea, soferii. In masina, cu aerul conditionat pornit, asteptand schimbarea in verde a culorii semaforului, acestia privesc compatimitor la biciclistul care pedaleaza printre masini, "sufocat" de gazul de esapament. De fapt, el respira "un aer mai bun" decat soferul. Studiile arata ca automobilistii preiau partea cea mai poluata: atmosfera din interiorul masinii este formata in majoritatea din gazele provenite din tevile de esapament ale autoturismelor din tara.(L.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.