Aflat de mai multe zile intr-un turneu asiatic, pe agenda caruia s-au aflat in primul rand Japonia si Coreea de Sud, presedintele Americii, George W. Bush, a ajuns la sfarsitul saptamanii la Beijing, in ceea ce analistii considerau drept cea mai impo
Aflat de mai multe zile intr-un turneu asiatic, pe agenda caruia s-au aflat in primul rand Japonia si Coreea de Sud, presedintele Americii, George W. Bush, a ajuns la sfarsitul saptamanii la Beijing, in ceea ce analistii considerau drept cea mai importanta vizita politica si economica a presedintelui american. In cadrul intalnirii cu omologul chinez, Hu Jintao, Bush a declarat ca ''este foarte important ca libertatile sociale, politice si religioase sa progreseze in China''.
''Noi incurajam China sa isi continue tranzitia istorica spre mai multa libertate'', a precizat Bush in conferinta de presa organizata la Palatul Poporului, in prezenta lui Hu Jintao.
De asemenea, Bush a insistat pentru o mai buna respectare a libertatilor religioase in aceasta tara in care bisericile clandestine sunt in plina ascensiune. In ceea ce priveste cooperarea economica, presedintele american a declarat ca a obtinut de la partenerii chinezi garantia unei depline colaborari in privinta continuarii liberalizarii ratei de schimb a yuanului. Agentiile de presa internationale precizau in context ca Beijingul si-a manifestat dorinta de a colabora cu Statele Unite si pentru redresarea balantei de schimb, inclinata acum net in favoarea Chinei. Cu numai o zi inaintea acestui eveniment, Statele Unite anuntasera un deficit comercial record in schimburile cu China, de aproximativ 200 de miliarde de dolari pentru 2005.
Contracte gigant
In urma vizitei desfasurate de presedintele american, George W. Bush, la Beijing, China a anuntat achizitionarea a 70 de aparate Boieng 737, in valoare totala de patru miliarde de dolari, transmite agentia Xinhua. ''Este vorba de 737-700 si 737-800, care vor fi livrate intre 2006 si 2007'', a declarat George Liu, purtator de cuvant al reprezentantei chineze a Boeing, precizand ca acest contract face parte dintr-un acord nefinalizat, care presupune cumpararea a 150 de avioane de acelasi tip.
In luna septembrie, constructorul american estimase ca Beijingul ar avea nevoie de aproximativ 2.600 de noi avioane, in valoare de peste 200 de miliarde de dolari, in urmatoarele decenii.
De altfel, Boeing, care detine 60% din aparatele de pe piata chineza, a precizat ca Beijingul are toate sansele sa devina in urmatorii 20 de ani a doua mare piata dupa Statele Unite, cu o flota de 3.200 de aparate.


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.