Noua varianta 250 a producatorului japonez are acum o mai mare protectie pentru conditiile meteo, frane si cauciucuri imbunatatite, iar sistemului de conducere i s-a adaptat o tehnologie atat de avansata incat depaseste cu mult o mare parte din moto

Noua varianta 250 a producatorului japonez are acum o mai mare protectie pentru conditiile meteo, frane si cauciucuri imbunatatite, iar sistemului de conducere i s-a adaptat o tehnologie atat de avansata incat depaseste cu mult o mare parte din motocicletele actuale. Pare un model revolutionar, cu un design complet nou. Si are toate aceste caracteristici, dar ramane tot un scuter. Acest scuter este a doua generatie de modele produse cu tehnologie sofisticata.
Din prima generatie au facut parte Honda CN250 Space si Piaggio Hexagon. Problema comuna la aceste modele, care de altfel le-a adus o serie de critici dure, a fost sistemul de suspensii pe fata. Nici unul dintre ele nu avea o clasica furca hidraulica. Modelul CN250 era dotat cu sistem dublu de brate oscilante, in vreme ce Piaggio Hexagon avea un sistem simplu. Aceste sisteme puteau asigura un grad relativ bun de confort in timpul mersului. Problema era sentimentul de nesiguranta pe care conducatorul il simtea mai ales pe un carosabil imperfect. Iata de ce Yamaha a decis sa dea scuterelor sale senzatia de siguranta pe care o au motociclistii, instaland o traditionala furca telescopica frontala, la care au adaugat un disc de frana mai mare si un etrier in patru pistoane menite sa sporeasca siguranta la franare. Pentru a desavarsi opera, cauciucurile au fost modificate si marite la 110/90 in fata si 130/70 in spate, modificand in acelasi timp si diametrul. O alta problema pe care au incercat sa o rezolve inginerii companiei a fost impactul vantului asupra soferului. Ei au reconceput intreaga structura a scuterului. Noul model este destul de atractiv si seamana intrucatva cu modelul touring BMW R1100 RT, oferind o mult mai buna protectie impotriva vantului si a ploii. Asemanarile cu un model BMW nu se opresc doar la aspect. Viteza maxima precizata de producator (peste 126 de kilometri la ora) transforma modelul intr-un fel de touring. Nu ar fi exclusa parcurgerea a 400 de km intr-o zi. Printre noile caracteristici, de mentionat este si scaunul care se deschide spre partea frontala, si care este mentinut deschis de un cilindru hidraulic. In ceea ce priveste motorul, echipa a decis sa nu faca schimbari, preferand varianta in patru timpi, SOHC, un cilindru, racit cu lichid. Desigur ca robustetea sistemului de transmisie trebuie testata, fiind o zona critica la acest tip de vehicul, mai ales daca luam in considerare puterea dezvoltata.

Date tehnice:

Motor: 4 timpi, SOHC, un cilindru, racit cu lichid
Capacitate (centimetri cubi): 249
Bore Stroke (mm): 69 x 66.8
Compresie: 10.0:1
Carburatie: Y28V-1E/1
Transmisie: automata
Pornire: electrica
Rezervor: 12 litri
Sasiu:
Lungime (mm): 2140
Latime (mm): 780
Inaltime (mm): 1350
Inaltime sa (mm): 730
Intre roti (mm): 1535
Ampatament (mm).120
Greutate gol (kg): 157
Cauciucuri fata: 110/90-12 64L
Cauciucuri spate: 130/70-12 62L
Frane: disc


Despre autor:

Curierul National

Sursa: Curierul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.