Autoritatile locale din Ilfov sunt hotarate ca, drept reactie la decizia Primariei Capitalei de a desfiinta traseele preorasenesti ale RATB, sa ia bani de la municipalitate pentru gropile de gunoi si retelele de apa care alimenteaza Bucurestiul si su
Autoritatile locale din Ilfov sunt hotarate ca, drept reactie la decizia Primariei Capitalei de a desfiinta traseele preorasenesti ale RATB, sa ia bani de la municipalitate pentru gropile de gunoi si retelele de apa care alimenteaza Bucurestiul si sunt situate pe teritoriul judetului. "Asa cum Bucurestiul se foloseste de Ilfov prin reteaua de apa si canalizare, de gropile de gunoi de la Vidra si Glina, puteam gasi acea compensare in buget pentru a rezolva problema transportului", a afirmat, ieri, intr-o conferinta de presa, prefectul judetului Ilfov, Marian Petrache (foto). Prefectul a comentat astfel decizia municipalitatii Bucurestiului de a desfiinta traseele RATB, fapt ce a provocat nemultumiri in randul populatiei si a autoritatilor locale din Ilfov. "Probabil au fost si anumite interese pentru privatizarea traseelor de transport, dar nu am dovezi, deci nu pot sa vobesc despre aceasta situatie. Dar, daca stim sa fructificam pozitia pe care o avem langa Bucuresti, putem sa obtinem beneficii din managementul deseurilor ori a retelelor de apa. Asa poate o sa avem banii necesari pentru infiintarea unei companii de transport public, la nivelul judetului", a mai spus Petrache. Cele 68 de linii de transport in comun care faceau legatura intre Bucuresti si localitatile limitrofe din Ilfov au fost desfiintate, saptamana aceasta, in jur de 160.000 de ilfoveni cautand alternative de transport, din cauza costurilor prea mari percepute de operatorii privati. Pretul unei calatorii din Ilfov pana in Bucuresti s-a dublat, operatorii privati nefiind subventionati de la bugetul de stat sau local pentru acest serviciu. Desfiintarea liniilor preorasenesti este o decizie mai veche a Primariei Capitalei, ce a fost argumentata, in octombrie anul trecut, prin faptul ca Bucurestiul "nu mai poate acoperi singur costurile de exploatare a mijloacelor de transport in comun", in conditiile in care majoritatea beneficiarilor proveneau din localitati din Ilfov. Astfel, prin Hotararea 202/2004 a Consiliului General al Municipiului Bucuresti, liniile preorasenesti au fost desfiintate si urmau a fi inlocuite cu mijloace de transport in regim maxi-taxi, in urma unei licitatii organizate de Autoritatea Rutiera Romana. Firmele care au castigat licitatiile circula - potrivit hotararii - pe traseele preorasenesti, insa numai pana la capetele de linie pe care mijloacele de transport RATB le au la intrarea in Capitala. O data cu desfiintarea liniilor preorasenesti, 180 de autobuze care circulau pe aceste rute au fost redistribuite in Bucuresti, diminuandu-se timpul de asteptare pe unele trasee. (C.S.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.