A 75-a editie a Salonului Auto de la Geneva, care-si va deschide astazi portile pentru marele public, e o defilare a luxului, tehnologiei avansate si fortei brute exprimate sintetic in cai putere. Din pacate, mult prea putin se tine cont de consumul
A 75-a editie a Salonului Auto de la Geneva, care-si va deschide astazi portile pentru marele public, e o defilare a luxului, tehnologiei avansate si fortei brute exprimate sintetic in cai putere. Din pacate, mult prea putin se tine cont de consumul de materii prime si poluare. Bolizii stralucitori sunt din ce in ce mai rapizi, mai scumpi si mai energofagi. Modelele ecologice sunt in continuare putine la numar; din sutele de masini expuse, doar 12 functioneaza cu energii neconventionale. Si acestea au fost pitite prin diverse standuri, ascunse dupa reginele firmelor. Colosii de pe piata auto s-au intrecut in a prezenta modele care mai de care mai opulente, mai comode si mai puternice, cum ar fi premierele mondiale ale modelului Maybach 57 sau BMW 750Li. Nici un producator nu s-a grabit sa-si scoata in fata masina economica, sau cea bazata pe diverse energii nepoluante. Standurile poarta amprenta nationalitatii proprietarilor. Nemtii sunt precisi, cu automobile fara cusur, reci, exacte, conservatoare si scumpe. Italienii au vrut sa rupa gura targului cu Ferrari, Lamborghini, Maserati sau Alfa Romeo. Bolizi frumosi asortati cu fete pe masura. Francezii, mandrii ca produc cea mai puternica masina din lume - Bugatti Veyron de 1001 cai putere -, ii crticau pe americani pentru lipsa de gust a finisajelor. Producatorii de peste ocean, de departe campioni la capitolul poluare si consum, au preferat o reprezentare in forta, cu mult zgmot si efecte speciale, aidoma operatiunilor militare. Asiaticii, foarte curiosi si seriosi, luau aminte la tot si notau constiinciosi fiecare element. Romanii au fost prezenti cu Dacia Logan, poate cea mai ieftina masina expusa in cei 100.000 de metri patrati plini ochi de automobile.
Elvetienii au deschis salonul care coincide cu 100 de ani de expozitie in domeniul automobilului, sub deviza neutralitatii. Dar fiindca e tara bancherilor si banii sunt la mare pret aici, organizatorii au anuntat ca fiecare a expus dupa buzunarul propriu. Primii au fost europenii, in frunte cu germanii, urmati de asiatici si americani. Modelele de serie au fost eclipsate de automobilele prototip sau de cele concept care au atras cele mai multe priviri. Nepretuite, futuriste si pline de idei, masinile unicat au fost sarea si piperul celei de a 75-a editii. Salonul de la Geneva ramane o demonstratie de forta a uneia dintre cele mai infloritoare industrii.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.