Constructia unei magistrale de metrou ar putea incepe in 2015 si ar urma sa lege centrul orasului de aeroport.

Constructia unei magistrale de metrou in Timisoara, cel mai mare oras din vestul tarii, ar putea incepe in 2015 si ar urma sa lege centrul orasului de aeroport, conform autoritatilor locale.

"Trenul intraurban subteran ar putea avea cinci statii: Gara de Nord, Iulius Mall, Gara de Est, Gradina Zoologica, Aeroport. Deocamdata, suntem la nivel de idee, dar, in 2014, vom face studiu de prefezabilitate si poate chiar pe cel de fezabilitate", a afirmat Nicolae Robu, primarul orasului Timisoara. Acesta spune ca solutia mutarii transportului urban in subteran este singura solutie viabila pentru oras, scrie MEDIAFAX.

"Municipiul Timisoara este rupt in doua la ora actuala de liniile de tren. Situatia creeaza mari disfunctii, intrucat numarul de traversari ale acestor linii este foarte redus -doua subtraversari si doua treceri la nivel- sensibil mai redus chiar decat numarul trecerilor peste Bega, la randul lor departe de a fi suficiente", a declarat Nicoale Robu pentru gandul.info. Acesta spune ca are trei solutii pentru rezolvarea problemei transportului in Timisoara: ridicarea liniilor de tren pe estacada, mutarea liniilor de tren in afara orasului sau ducerea liniilor de tren in subteran.

Edilul arata ca Primaria Timisoara a realizat o analiza din perspectiva tehnica, economica, estetica, functionala, dar si din punct de vedere al dezvoltarii urbane , iar concluzia acestei analize este ca transportul subteran este "solutia optima" pentru transport pentru Timisoara.

Specialistii de la primarie au ajuns la concluzia ca metroul ar aduce doua avantaje. "Pe de o parte, disponibilizarea unui teren de cca 8 km lungime si cca 80 m latime, pentru realizarea, pe exa est-vest, a unui bulevard ultramodern, intr-o zona centrala, in imediata vecinatate a centrului istoric, intr-o conceptie arhitecturala unitara", a spus Robu. Pe de alta parte, mai arata edilul, liniile ferate actuale vor servi atat pentru liniile de tren, dar si ca linii de tren intraurban.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.