Verificarile, care au fost facute in toamna anului trecut, au vizat activitatea CNADNR privind drumurile nationale din intervalul 2008-2012, la sediul Companiei de Drumuri si la cele sapte directii regionale din Brasov, Bucuresti, Cluj, Constanta, Craiova, Iasi si Timisoara, scrie adevarul.ro.

Desi Ministerul Transporturilor incaseaza sute de milioane de euro din taxa de folosire a soselelor, Curtea de Conturi a demonstrat ca la 31 decembrie 2011, majoritatea drumurilor nationale modernizate si a celor cu imbracaminte bituminoasa usoara, care impreuna reprezentau circa 98,2% din reteaua nationala de drumuri nationale, aveau o durata depasita.

Curtea de Conturi arata ca CNADNR a platit aiurea penalitati contractuale, dupa ce a renuntat la judecarea unor recursuri la Curtea de Apel. De asemenea, a platit nejustificat sume cu titlu de „actualizari“ ale unor situatii de lucrari sau „cost de finantare“, aferente garantiilor de buna executie.

Taxa pentru viitoarea autostrada Craiova-Pitesti: 5 euro

Citeste si:

In perioada auditata, la conducerea CNADNR s-au perindat nu mai putin de cinci directori: Dorin Debucean, Dorina Tiron, Liviu Costache, Daniela Draghia si Mihail Basulescu. Asupra unora dintre acestia au planat grave acuzatii de coruptie, fiind demisi cu scandal (Dorin Debucean, Daniela Draghia si Mihail Basulescu).

Bani incasati de Ministerul Transportuilor in 2012

  • 175,4 milioane de lei (40 milioane de euro) din taxa de trecere a Podului Giurgiu-Ruse .
  • un miliard de lei din taxa de vinieta (227 milioane de euro)
  • 812 milioane de euro din taxa de drum din benzinna
  • un miliard de euro platiti de soferi pentru folosirea drumurilor.
Cu acesti bani s-ar fi construit peste 263 de kilometri de autostrada (la un pret de 3,8 milioane de euro/kilometru – standard de cost stabilit de Guvern in 2010).