International Advertising Association Romania spune, intr-un comunicat, ca OUG de modificare a Legii audiovizualului a fost publicata in Monitorul Oficial fara consultarea industriei, precizand ca prin aceasta Ordonanta autoritatile afecteaza un sector de afaceri 100% privat.

"Promovarea unui astfel de text legislativ fara consultarea industriei si fara a tine cont de solicitarile de dialog pe care IAA Romania le-a transmis in ultimele 4 luni constituie un fapt fara precedent si foarte grav. Este pentru prima data cand autoritatile intervin in mod direct afectand un intreg sector de afaceri 100% privat si care functioneaza pe baza unor practici de business corecte si comune in peste 95% din tarile lumii. IAA Romania va analiza toate caile legale de atac pentru stoparea efectelor acestei ordonante", se spune, in comunicatul remis sambata, agentiei MEDIAFAX, de catre IAA Romania.

Guvernul a modificat, prin Ordonanta de Urgenta, Legea audiovizualului, stabilind reguli stricte pentru achizitionarea de spatiu publicitar televizat, care "nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final".

Potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului, publicata vineri in Monitorul Oficial, dupa articolul 29 din Legea audiovizualului actuala, care stabileste conditiile pe care trebuie sa le respecte comunicarile comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media, se introduce un articol nou, potrivit caruia "orice achizitionare de spatiu publicitar televizat nu poate fi facuta de un intermediar decat in numele si pe seama beneficiarului final al publicitatii televizate", iar orice oferte de pret pentru achizitionarea publicitatii televizate, prezentate de acesti intermediari, vor fi "in mod obligatoriu confirmate in prealabil in scris cu radiodifuzorul".

"In scopul obtinerii acestei confirmari, intermediarii vor prezenta radiodifuzorilor mandatele scrise acordate de beneficiarii finali ai publicitatii televizate pentru care solicita ofertele de pret", se mai spune in Ordonanta.

Citeste si:
Guvernul propune majorarea salariului minim la 3.700 de lei
Guvernul propune majorarea...

Plata se va face direct catre radiodifuzor de catre beneficiarul final al publicitatii televizate, in baza facturii emise de radiodifuzor catre beneficiar, iar "orice rabat sau avantaj tarifar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodifuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa beneficiarului final al publicitatii televizate".

De asemenea, Ordonanta prevede ca intermediarii nu pot primi alta plata sau contraprestatie decat "cea care le este platita de catre beneficiarul final al publicitatii televizate in vederea remunerarii serviciilor prestate si nici vreun avantaj material, indiferent de natura acestuia, din partea radiodifuzorului".
Orice act juridic incheiat cu incalcarea dispozitiilor acestui articol este nul, se mai spune in Ordonanta.

In OUG se mai spune ca Legea audiovizualului este modificata si completata, avand in vedere obiectivele propuse de Guvern "de stimulare a dezvoltarii economiei romanesti", in cadrul carora se inscrie si dezvoltarea pietei audiovizuale din Romania, prin incurajarea productiei locale de televiziune, a investitiilor in programe locale, asigurarea de locuri de munca si dezvoltarea de activitati economice in beneficiul pietei de servicii audiovizuale din Romania.

Citeste si:
Victor Ponta, reproș pentru protestatarii de mediu: „Nu s-au mai...
Victor Ponta, reproș pentru...

Un alt obiectiv mentionat in OUG este combaterea "coruptiei manifestate la nivelul achizitiei de spatiulu publicitar media, precum si necesitatea combaterii sistemelor netransparente si anticoncurentiale in acest domeniu, care afecteaza in egala masura activitatea statiilor tv si dreptul publicului la informatii corecte si de calitate".

De asemenea, in OUG se spune ca Executivul a luat in considerare "consecintele negative asupra domeniului audiovizual, derivand din lipsa unor mecanisme legislative eficiente de eliminare a coruptiei si a practicilor netransparente in acest domeniu, care s-ar perpetua si s-ar amplifica in cazul neadoptarii urgente a unor reglementari clare menite sa asigure un climat concurential corect si respectarea dreptului publicului roman la productii audiovizuale de calitate".

Citeste si:
Petrescu, Invent Media: Industria de advertising are nevoie de...
Petrescu, Invent Media:...

Guvernul mai spune ca aceste elemente vizeaza "interesul general public si constituie o situatie extraordinara si de urgenta a carei reglementare nu poate fi amanata".

OUG este semnata de premierul Victor Ponta si contrasemnata de ministrul pentru Societatea Informationala, Dan Nica, de ministrul Finantelor Publice, Daniel Chitoiu, si de ministrul delegat pentru buget, Liviu Voinea.

Ordonanta de Urgenta de modificare a Legii audiovizualului este publicata in Monitorul Oficial la mai putin de cinci luni de la momentul in care un proiect de OUG care avea acelasi prevederi in cazul intermedierii achizitiei de spatiu publicitar TV a fost aspru criticat de International Advertising Association Romania (IAA Romania) si de Uniunea Agentiilor de Publicitate din Romania.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.