Ionut este un baiat de 4 ani din Bucuresti. A invatat sa scrie si sa citeasca de la varsta de 2 ani. Este un copil supradotat. Lucreaza foarte bine pe calculator si vorbeste deja doua limbi straine. Scrie poezii. Tot de la 2 ani deseneaza coerent, precum un copil de 6-7 ani, observa diferentele de gen, face distinctia intre masculin si feminin. In acest caz, parintii sunt informaticieni si au abilitati deosebite, totusi, "de foarte multe ori, parintii nu stiu ca au un copil cu un coeficient de inteligenta ridicat. Familia trebuie sa comunice cu el, nu trebuie sa il minta referitor la cat este el de deosebit.

Multi parinti se sperie, incep sa aiba probleme in a comunica cu acesti copii, intra in alerta", spune Florin Colceag, presedintele asociatiei "IRSCA Gifted Education". Frecvent, acesti copii ajung sa aiba probleme in a se integra in mediul social, chiar traume. "Sunt considerati tocilari sau ciudati, nu au cu cine sa comunice, sunt foarte insingurati, tocmai pentru ca sunt prea deosebiti, sunt perceputi poate prea mandri de ei insisi. De aici, necesitatea crearii de centre "Gifted", in care sa intre acesti copii.

Din pacate, in Romania nu exista astfel de centre destinate copiilor cu un coeficient ridicat de inteligenta, care i-ar putea ajuta sa se dezvolte corespunzator, sa inteleaga lumea si sa se inteleaga pe ei insisi", crede Florin Colceag. Statisticile arata ca in Statele Unite ale Americii si in Australia, dar si la nivel global, se nasc de aproape 100 de ori mai multi copii cu un coeficient ridicat de inteligenta, fata de acum 10 ani. In Romania, 2% din populatie este reprezentat de copiii cu un IQ peste 130.