Evenimentul face parte dintr-o miscare culturala spontana, numita „Revolutia de la Plescoi“, a carei proclamatie a fost citita joi seara, la vernisajul expozitiei deschise la Muzeul Taranului Roman. Principalele surse de revolta se recunosc in „pericolul stilului de viata fast-food“, „tembelizarea oamenilor“ si productia in masa, de catre marile companii, a unor produse care sint vindute sub denumirea unor alimente traditionale romanesti (cirnati de Plescoi, telemea de Sibiu, Busuioaca de Bohotin sau Palinca de Bihor), dar care nu au nici o legatura cu produsele originale.


Titlul expozitiei, „Eva a trait la Plescoi“, face trimitere directa la batrinele care pregatesc in gospodarie, de multe generatii incoace, aceasta reteta extrem de complicata si de costisitoare de cirnati. Sculptura „Eva batrina“ reprezinta divinitatea feminina arhaica, cu sinii, coapsele si soldurile supradimensionate. Siragurile de cirnati sint aplicate rinduri-rinduri pe toata suprafata corpului ei. „Am inceput sa lucrez la sculptura acum noua ani si am vrut sa o reprezint pe Eva altfel decit plina de nuri, vesnic tinara“, a spus sculptorul Adrian Ilfoveanu.

Fotografiile lui Nicu Ilfoveanu reprezinta femei din Plescoi sau scene din timpul procesului de fabricare a cirnatilor. „Nu ma dau mare militant acum si nu pot sa spun ca am studiat atit de bine problema, dar sint adeptul consumului de slow-food. Tocmai de-aia am ales sa fac „slow pictures“, in care folosesc lumini simple, ma joc cu umbre, las detaliile care in general ies la procesarea imaginii, in contrast cu imaginile cu femei din revistele glossy“, explica el. Fotografiile sint imprimate pe pinza si sint in majoritate alb-negru, comunicind foarte bine cu sculptura masiva din centrul salii