Pentru a inmatricula o masina second-hand, doritorul trebuie sa se inarmeze cu o vointa de fier si cu foarte multe rabdare. Lista actelor necesare pentru a inmatricula un automobil la mana a doua este lunga, cat pomelnicul citit de un preot in biserica: carte de identitate, fisa de inmatriculare cu viza administratiei financiare, copie dupa factura sau actul de vanzare- cumparare, verificarea tehnica, copie dupa asigurarea RCA si chitantele de plata a contravalorii certificatului de inmatriculare sau a taxei de inmatriculare. Drumul e lung, dar trebuie parcurs daca vrei sa circuli in legalitate cu bunul achizitionat.

Pentru a inmatricula o masina second-hand doritorul trebuie sa se inarmeze cu o vointa de fier, si cu foarte multe rabdare. Lista actelor necesare pentru a inmatricula un automobil la mana a doua este lunga, cat pomelnicul citit de un preot in biserica. Autoritatile au reusit, inca o data, sa aduca birocratia autohtona la un nivel greu de imaginat. Din pacate drumul trebuie parcurs daca vrei sa circuli in legalitate cu bunul achizitionat.

Primul act necesar procesului de inmatriculare, contractul de Vanzare-Cumparare (in trei exemplare) - se face la o firma specializata. Este necesara prezenta vanzatorului si a cumparatorului precum si a tuturor actelor masinii si cele de identificare ale contractantilor. Tot de acolo se obtine si fisa de inmatriculare a autoturismului care trebuie completata. Apoi cumparatorul trebuie sa faca asigurarea masinii pe numele lui pentru a putea circula cu numere provizorii. Vanzatorul merge cu fisa de inmatriculare si cu Cartea de identitate a masinii la Directia taxe si impozite din localitate sa ii puna stampila ca iese din evidenta.

in acest timp cumparatorul mearge la serviciul de taxe si impozite si la o sucursala CEC pentru a achita anumite taxe, printre care contravaloarea autorizatiei provizorii. Ulterior, vanzatorul si cumparatorul se intalnesc ultima oara pentru depunerea dosarelor la Politie.

Radierea masinii se face conforfm noilor norme automat la inscrierea pe numele noului proprietar.

Cumparatorul se aseaza la cozile interminabile de la ghisee, cu un dosar voluminos, pentru a inmatricula masina provizoriu.

Un dosar de inmatriculare contine: cerere tip, cartea de identitate a masinii si copie dupa aceasta, copie dupa contractul de vanzare-cumparare, copie ITP (valabila), copia documentului de asigurare si chitantele platite la CEC si la directiile de taxe si impozite.

Dupa aceste demersuri noul proprietar al masinii primeste numere si acte provizorii, ce ii asigura legalitatea pe drumuri publice pentru aproximativ o luna. in schimb, mai are niste drumuri de facut si niste acte de obtinut. Noul proprietar trebuie sa mearga la RAR pentru a face identificarea masinii. De aici, primeste o nota de identificare a masinii care intra in ultimul dosar de inmatriculare permanenta.

Trebuie sa aiba carte identitate a autoturismului (original si copie)

si in jur de 50 lei pentru taxele percepute de RAR. Dupa aceea trebuie sa mai faca inca un drum la Directia financiara, unde va trebui sa prezinte toate actele mai sus mentionate, si cele obtinute pentru a primi o viza ( valabila 48 ore) pe fisa de inmatriculare de luare in evidenta in circumscriptia financiara.

De aici, propietarul se va duce la serviciul de politie rutiera cu dosarul pentru a incepe demararea procesului de obtinere a numerelor de inmatriculare permanente. Timpul in care noul proprietar va obtine certificatul de inmatriculare si respectiv numerele defininitive s-a redus semnificativ in ultima vreme.


Despre autor:

Sursa: Curentul.ro


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.