Pornografia, misticismul, faima si teama globala fata de boala sint citeva dintre directiile anului in curs

"De cite ori am citit despre schimbare in ultimii ani? Cit de repede se schimba lucrurile. Cit de radical. Cit de remarcabil. Cu toate acestea, schimbarile reusesc sa ne ia de fiecare data pe nepregatite.

Stim ca traim intr-o lume in care progresul tehnologic si stiintific este rapid, dar citeodata nu reusim sa percepem cit de drastic se schimba viata atit la nivel personal, cit si la cel social. Am gasit zece lucruri pentru 2006: o combinatie de schimbari mari si mici, care va diferentia subtil 2006 de 2005, semnificativ fata de 2000 si radical comparativ cu 1995", incepe raportul realizat de Scala JWT, cea mai veche agentie de publicitate din lume.

1. Sex fara scuze

Era Pornografiei inseamna ca nu trebuie sa ceri scuze niciodata. Teama ca relatiile sexuale ar putea afecta cariera a disparut, "incidentele sexuale" ale vedetelor sint mai mult pretexte de amuzament decit de jena, actorii porno au devenit celebritati, iar media traditionala a trecut demult de tabuurile imaginii. Indiferent de era, pornografia a demonstrat ca poate incalca legea cererii si a ofertei: daca solicitarile au limite, ele trebuie depasite. In prezent, ea este peste tot.

2. Mimind celebritatea si realitatea

Exista o granita foarte vulnerabila intre realitate si celebritate, iar media continua sa o subtieze. De cinci ani, televiziunea a oferit o serie in continua dezvoltare de reality show-uri, adica o mixtura de "aparent real" cu "celebritatea de mina a doua" a protagonistilor, culminind saptamina trecuta cu experimentul "Little brother", in care un copil va fi filmat non-stop de la nastere, pentru a se urmari mecanismele de dezvoltare.

Experienta tv a adus oamenii in starea in care le este dificil sa spuna cu exactitate "ce este real". Celebritatile, de asemenea, trec prin schimbarea conditiei. Daca inainte ele erau faimoase pentru slujba sau pentru realizarile lor, in prezent, faima nu se mai masoara in status, ci in popularitate, in masele de oameni care ii acorda unui individ celebritatea. Cele 15 minute de faima ale lui Andy Warhol sint mai usor de atins ca niciodata.

3. In afara timpului: India si China

2006 va regenera misticismul si rezervele interioare ale oamenilor. Populatiile mari, centrele de outsourcing si forta de munca ieftina nu sint singurele resurse ale Indiei si Chinei. Ele au trecut de aceste limite, intinzindu-si influenta de la bijuterii, accesorii si design interior, la practici de dezvoltare individuala in intreaga lume: ambele culturi au notiunea echilibrului, provenind din natura religiilor, a filosofiilor si a atitudinii fata de viata de zi cu zi.

Din ce in ce mai mult, oamenii se declara in favoarea unei dezvoltari spirituale decit sa se dedice unor ierarhii religioase. Cele doua tari mai ofera, de asemenea, "practici antice", care dau iluzia oamenilor ca pot iesi in afara timpului: mai multe feluri de yoga, meditatie transcendentala, t’ai chi sau feng shui.

4. Fara pauza

Invazia digitalului, a telefoanelor mobile si a tehnologiilor interactive au sufocat pauzele din cursa existentei. Inaintea acestor inovatii, oamenii care petreceau timpul in masina, in avion, intr-un restaurant, intr-un bar sau pur si simplu intr-o plimbare erau "imposibil de contactat". "Acum nu mai sintem de negasit. Din contra, putem fi contactati chiar si in baie", arata cei de la JWT.

5. Dezastrele naturale si ecostiinta

Acum doi ani, majoritatea populatiei mondiale era convinsa ca orice aspect al vietii si al mediului inconjurator putea fi controlat cu ajutorul tehnologiei potrivite. Dar tsunami-ul din 26 decembrie 2004, secundat de uraganul Katrina, a schimbat aceasta perceptie, demonstrind ca modul in care controlam mediul are limitele lui. Mediatizarea ampla a celor doua dezastre a facut ca ele sa aiba un impact mai mare decit orice productie hollywoodiana, trezind interesul pentru ecologie si pentru mediu.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.