Elevii și studenții vor să fie independenți, să ciștige un ban cinstit fără să mai depindă de părinți. In vacanțe și in timpul școlii, după cursuri, ies pe stradă și impart pliante. Ii vedem in cluburi, tirguri, evenimente sportive și in marile intersecții din București și din țară.

Pentru a reuȘi să impartă pliante ori să promoveze un anumit produs intr-un supermarket, tinerii trebuie să parcurgă citeva etape. In primul rind, să-și găsească o agenție de publicitate care e in căutarea unei echipe de promotori ori să apeleze direct la firmele mari pentru a intra in baza lor de date. Apoi, să indeplinească condițiile cerute de firme și să se țină de treabă. Companiile serioase ii angajează pe acești tineri cu contract de muncă part time.

Permis de conducere și chef de vorbă

Cristina Ciocanu are 21 de ani și este studentă la Facultatea de Comunicare și Relații Publice din cadrul Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative. A impărțit pliante pentru prima dată in urmă cu aproape doi ani pentru o firmă de apartament. Apoi a auzit că Red Bull caută promotori și și-a depus un CV. Trebuia să fie studentă, să aibă permis de conducere și abilități de comunicare. A fost la două interviuri și, pentru că indeplinea toate condițiile, pe 4 martie 2004 a fost angajată. Imediat a intrat intr-o perioadă de invățare și acomodare in teren și a ieșit in lume in forță. Am surprins-o chiar in timpul activității, la lansarea videoclipului "Barca" al lui Mircea Vintilă, in decembrie 2004. Era cu altă colegă, Mary, din Constanța, care se afla in perioada de training.

"Imi place mult ceea ce fac. Este extraordinar să ajuți oamenii să-și facă treaba mai bine cu ajutorul băuturii energizante pe care o ofer. Scopul nostru, pentru că lucrăm in echipă de cite două fete, este să fim la locul potrivit și să vorbim cu persoana care trebuie. Programul il facem noi. Mergem la tirguri de cadouri, expoziții, evenimente sportive, conferințe de presă, la examene in sesiune. Sintem peste tot pe unde se muncește", ne-a spus Cristina. Este bucuroasă că activitatea pe care o face ii aduce nu doar satisfacții financiare, ci și posibilitatea de a cunoaște mulți oameni importanți la care nu ar fi putut ajunge dacă nu făcea sampling.

Citeste si:

Provocări și clipe de neuitat

De cind lucrează pentru Red Bull, Cristina a trecut prin numeroase experiențe: s-a trezit la 5.00 dimineața și a mers la depoul de tramvaie, a vorbit cu taximetriști, a mers la maratonul de Salsa, a fost la filmarea unui videoclip al formației Direcția 5, a intrat in aproape toate cluburile din București și a participat la Grand Prix Romania, unde a vorbit cu sportivi in engleză, franceză, germană și italiană.

O provocare pentru Cristina o reprezintă oamenii care refuză să primească o doză de Red Bull: "In momentul in care cineva imi zice că nu vrea să bea, ii mulțumesc și merg la altcineva. Dar dacă pare totuși interesat să afle ce conține băutura noastră, atunci ii explic tot ce vrea. E o satisfacție supertare cind acceptă să bea, pentru că reușim să-i binedispunem și să le dăm o mină de ajutor", ne-a mărturisit Cristina Ciocanu. După perioada agitată din timpul Sărbătorilor a venit și momentul ca fetele din echipa Red Bull să se distreze. Evident, tot prin muncă. Au inceput anul pe pirtiile de pe Valea Prahovei unde vor sta in fiecare weekend pină la sfirșitul lunii februarie.

Recrutare forță de muncă

Pentru a intra in baza de date a firmelor care sint in căutarea unor promotori, puteți să vă creați conturi pe site-urile de recrutare a forței de muncă: www.job.ro, www.munca.ro, www.jobbank.ro, www.jobtrans.ro. Marile firme, gen Red Bull, Coca Cola, Danone, iși selectează singuri tinerii care le vor promova produsele, prin impărțirea pliantelor ori a unor mostre de produs. Mai nou, și agențiile de manechine și fotomodele iși trimit tinerele să facă sampling.