Cele 1.000 de shaormerii din Romania au vanzari anuale de 200 de milioane de euro, cat 10% din toata piata de fast-food din Romania, conform unei analize Business Magazin.
Proprietarii marilor lanturi de profil sustin ca afacerea va avea pe succes si pe viitor, fiind avantajata de criza, dar si de comoditatea romanilor. "Sunt tineri care ies in oras, se intorc din cluburi si li se face foame sau taximetristi si alti muncitori care ies sau intra in tura. Iar saormeriile le ofera exact ceea ce isi doresc: un fel de mancare ieftin si la indemana", sustine sociologul Mircea Kivu.
Cele mai cunoscute "marci" sunt Dristor, Genin sau Maverick, cu puncte de vanzare situate in cele mai dense zone din Capitala, care au fost deschisa in urma cu 10-15 ani.
Estimarea pietei saormeriilor a pornit de la vanzarile de lipii, estimate la circa 50-55 de milioane de bucati pe an, piata fiind dominata de doua mari firme cu actionari libanezi. Astfel, la un pret mediu de 10-13 lei (2,5-3 euro), o shaorma vanduta la lipie aduce comerciantilor peste 150 de milioane de euro anual.
Cititi mai multe in Business Magazin.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
FRENVI, compania care îți pune pe masă tacâmuri sustenabile și comestibile
Sursa: green.start-up.ro
-
Adrian și Vlad Iliescu, Atelierele Ilbah: ”din nemulțumire se naște evoluția...
Sursa: start-up.ro
-
Un brand britanic de fish and chips intră pe piața din România. Cine este...
Sursa: retail.ro
-
Daniel David a demisionat. Cine i-ar putea lua locul?
Sursa: kudika.ro
-
Ce se întâmplă în organism atunci când renunțăm brusc la cafea. Reacții...
Sursa: garbo.ro