Pentru a aduce acesta realitate dura in atentia oamenilor, tot mai multe organizatii sau publicatii se implica in eforturile de a stimula constiinta oamenilor cu privire la violenta domestica.

Ieri a fost lansata Campania Respectului pentru Femei, ce are are drept scop prevenirea violentei impotriva femeilor prin educarea publicului si prin sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen.

Cu ocazia lansarii campaniei a avut loc o discutie despre violenta domestica si locul femeii in societatea romaneasca, la care au participat Raluca Kisescu – director marketing, AVON Romania, Ioana Avadani – director executiv, Centrul pentru Jurnalism Independent, Aurora Liiceanu - psiholog, Lidia Stoichici – director de dezvoltare, Touched Romania, Mihaela Mostavi – presedinte, Agentia Nationala pentru Protectia Familiei si Ramona Cirlig – asistent de program, Fondul ONU pentru Populatie.

“Campania Respectului pentru Femei este foarte necesara intr-o societate unde mitul bataii rupte din rai este inca de mare actualitate. Principalul motiv pentru care femeile continua sa ramana alaturi de agresor este ca ele considera ca violenta reprezinta o problema obisnuita intr-o familie. De aceea, pe termen lung, aceasta campanie isi propune sa educe tinerele femei ca violenta domestica este inacceptabila, fiind o incalcare a drepturilor omului”, a declarat Raluca Kisescu.

9am. ro arata recent, faptul ca numarul romancelor batute si maltratate de soti a crescut cu 25% in primele trei trimestre ale acestui an, fata de 2007-un semnal alrmant, pentru noi toti.

Citeste si:

Revista glossy Marie Claire a lansat luna aceasta o campanie care se afla acum pe buzele tuturor si care a invadat spatiul online, mai ales blogosfera, invitandu-le pe Iulia Vantur, Andreea Liptak si Irina Marinescu sa arate “fata violentei domestice”. Cele trei vedete s-au lasat truncate de make-up artistul Alexadru Abagiu si au jocat astfel rolurile unor femei maltratate. Campania a avut drept scop sensibilizare opinie publice. “Implica-te, indiferenta salveaza vieti!”, incurajeaza echipa redactionala de larevista pentru femei Marie Claire.

Astfel, Compania AVON a decis de asemenea sa ia atitudine impotriva violentei domestice si a lansat in Romania primul produs global destinat strangerii de fonduri, Bratara Respectului, urmind ca tot profitul obtinut din vanzarea acesteia sa fie folosit pentru prevenirea si combaterea violentei impotriva femeilor din Romania. Pana in acest moment au fost vandute peste 3500 de bratari in valoare de aproximativ 6.000 euro.

“Legislatia romaneasca actuala ofera putine mijloace de protectie pentru femeile care se confrunta cu aceasta problema, de aceea unul din primele obiective pe care si le propune Campania Respectului pentru Femei il reprezinta schimbarea legii, prin introducerea unor masuri de protectie a victimelor fata de agresori, cum ar fi ordinul de restrictie. In prezent masurile de siguranta prevazute de lege, nu sunt de natura sa inlature pericolul imediat in care se afla victimele violentei in familie, majoritatea acestora fiind nevoite sa locuiasca cu agresorul chiar si in timpul procesului”, sustine Ioana Avadani, director executive al Centrului pentru Jurnalism Independent.

Multe dintre femeile care sufera abuzuri in familie nu depun plangere deoarece nu isi permit sa suporte costul certificatelor medico-legale.
De aceea, pe parcursul anului viitor Compania AVON isi ofera sprijinul si va sponsoriza, in cadrul Campaniei Respectului pentru Femei, eliberarea a 500 de certificate medico-legale pentru victimele care se adreseaza Centrului Pilot de Asistenta si Protectie a Victimelor Violentei in Familie.

In cursul anului 2008, doua proiecte vor primi finantare in cadrul Campaniei Respectului pentru Femei.