Analistii media de pe la noi viseaza la un Obama al Romaniei: nu doar un bun politician, dar mai ales un bun comunicator online. Dupa cum arata MONEY.ro se pare ca mai avem mult de asteptat, pentru ca politicienii romani "n-au cu ce, cu cine si pentru cine".
Web 2.0 a facut ca in era digitala sa dam cu totul si cu totul alte conotatii succesului politic. Campania politica s-a mutat pe cele mai populare dintre site-uri. Politicul a invadat spatiul YouTube, Google, Flickr sau Wikipedia. Popularitatea se traduce si prin promovarea imaginii cult. Cu siguranata ar trebui insa sa ne oprim si sa regandim aceasta fraza, care se potriveste ca veridicitate doar spatiului american.

Despre lipsa de rezultate ale oamenilor politici din mediul online local nu se poate spune, pe scurt, decat ca n-au cu ce, cu cine si pentru cine, subliniaza Money.ro. Politicienii romani nu stiu sa-si creeze campanii online solide, se rezuma doar la bloguri, pe care nu le actualizeaza, si nu se folosesc retelele sociale.

"Pe undeva, la alegerile din toamna lui 2009 ar fi frumos sa castige cineva care ar fi devenit in prealabil presedintele Internetului. Insa, din pacate, nici Basescu, nici Geoana si nici Antonescu nu au demarat vreo actiune convingatoare in directia asta. Poate ca surprizele vor veni tot dinspre Traian Basescu, el a folosit acest mediu cu succes acum cinci ani”, a declarat pentru MONEY.ro analistul media Iulian Comanescu.

"Senatorii si ministrii nu prea ajung in topul blogurilor. Dar din punctul de vedere al unui om politic, un trafic de 2-300 de unici pe zi si una-doua duzini de fideli cu care dialogheaza pe blog reprezinta un castig, un nucleu de apropiati pe care ii poate transfera <in analog>, prin intalniri fata-n fata cu comunitatea creata”, spune Comanescu.

Totusi, exista si exemple fericite in acesta zona inca neexplorata de politicieni la noi. La ultimele alegeri pentru Camera Deputatilor, Varujan Pambuccian, fostul presedinte al comisiei de IT&C din Camera Deputatilor, s-a folosit cu succes de o campanie online de doua saptamani, in care a investit 2.000 de euro si in urma careia a castigat 14.000 de voturi, dupa cum a declarat pentru MONEY.ro.

"Online-ul este un instrument ca oricare altul. Depinde cum il folosesti", este de parere Pambuccian, fostul presedinte al comisiei IT&C din Camera Deputatilor, care nu vrut sa intre in amanunte, pentru a nu le da de gandit adversarilor politici.

Totusi, avand in vedere ca in spatiul romanesc, publicul tinta al politicienilor, adica oamenii care merg la vot nu prea au acces la Internet sau, mai rau nu stiu sa il foloseasca, pare plauzibila lipsa de interes a politicienilor pentru un astfel de mediu de comunicare.

Nu e obligatoriu sa fii politician web 2.0 ca sa castigi alegerile. Spre exemplu, daca publicul tanar, aflat preponderent online, nu iese la vot, de ce sa fii politician web 2.0? Pe de alta parte, daca intri in jocul asta, trebuie sa fii credibil”, spune Bogdan Nitu, directorul general al companiei Webstyler, care a gestionat campaniile online ale lui Traian Basescu.

Potrivit MONEY.ro, Romania se claseaza pe ultimul loc din Europa in ceea ce priveste utilizarea Internetului. Mai precis, 64% dintre romani nu au folosit niciodata serviciile de Internet in 2008, potrivit unui raport al Comisiei Europene.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.