Senatorul PD-L Radu Alexandru trage un semnal de alarma colegilor sai fata de situatia din educatie. Acesta sustine ca sprijinul politic nu s-a dovedit a fi suficient, iar actuala situatie a sistemului de invatamant din Romania se caracterizeaza prin incoerenta, haos si lipsa de viziune.

Radu Alexandru atentioneaza ca CE a luat la cunostinta decizia ministrului Educatiei, Ecaterina Andronescu, de a "taia" din orele de limba straina, si considera aceasta masura inacceptabila pentru o tara din UE.

Comisarul european pentru multiligvism, Leonard Orban, a atentionat-o pe Andronescu de faptul ca CE nu agreeaza masurile luate. "Nu este o decizie care sa ne bucure pentru ca asa cum am insistat in discutiile cu doamna ministru, cunoasterea limbilor straine e un avantaj pentru tinerii romani ce trebuie mentinut", a declarat Orban.

Senatorul PD-L avertizeaza ca masurile luate de Ecaterina Andronescu nu sunt oportune, in special in contextul in care Romania se afla printre codasele Europei. De la an la an, Romania mai pierde cate un loc in ierarhie, fapt ce demonstreaza degradarea progresiva a invatamantului. "Cifrele vorbesc de la sine: daca in 2003 tara noastra s-a plasat pe locul 34 din cele 42 de tari participante la evaluare, in 2006 elevii romani pierdeau 14 pozitii. Astfel, la <<stiinte>> Romania era pe locul 47, la <<lectura>> pe 48, la matematica pe 45 din cele 57 de tari testate. Dintre tarile europene doar Muntenegru se afla in urma Romaniei", arata senatorul Radu Alexandru care anticipeaza ca anul acesta Romania s-ar putea clasa chiar pe ultimul loc.

Senatorul sustine ca masurile incoerenta si lipsite de fundament practicate la varful Ministerului Educatiei sunt in totala disonanta cu strategia din Pactul pentru Educatie. Astfel, Asociatia pentru educatie si cercetare din Romania (EDU CER) a decis monitorizarea periodica a progresului reformei in domeniile educatiei si formarii profesionale. Raportul constituit de Asociatie spune: "Vrem sa ilustram diferenta intre vorbele si faptele autoritatior, care promit reforme oricand au ocazia, dar in fapt sunt incremenite de 19 ani intr-un conservatorism toxic".

De ce nu merge bine sistemul educational

In acelasi raport sunt prezentati si factorii care au contribuit la situatia invatamantului romanesc. Acestia sunt, in opinia EDU CER: "echipele de elaborare a noilor reglementari sunt formate din functionari din minister si sindicate, in absenta profesorilor, a asociatiilor profesionale si a societatii civile.Legi importante care asteapta de multa vreme si despre care nu se stie daca si cand vor fi luate in discutie: legea cercetarii, legea calitatii, legea formarii continue a adultilor, etc. Desfiintarea scolilor profesionale, fapt care ii va obliga pe toti elevii, care nu au aptitudinile necesare sa faca liceul, sa dea bacalaureatul, apoi, de ce nu? sa mai urmeze si vreo facultate. Este pentru prima oara, in ultimii 50 de ani, cand Romania nu mai are <<scoala profesionala>>, vestitele <<scoli de arte si meserii>>, prezente azi in toate tarile dezvoltate din lume".

De asemena in raport sunt prezentate o serie de intrebari care isi asteapta de ceva vreme raspunsul. "S-a renuntat la tezele unice sau nu; cu ce vor fi inlocuite? Se revine sau nu la examenul de admitere in liceu? Capacitatea si repartizarea computerizata se desfiinteaza?", prezinta EDU CER.

Asociata aminteste si de scoaterea orelor de istorie din programa scoala si de reducerea orelor de educatie fizica.

In final, senatorul PD-L face un apel la colegii sai din Parlament."Suntem vesnic preocupati de PIB/cap de locuitor - am ajuns in ceasul al 13-lea, in care fiecare dintre noi suntem obligati sa facem ceva si pentru IQ/cap de locuitor!"


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.