"Un avion are la bord cinci surse de energie electrica. Pentru o pana totala, ar trebui ca toate aceste cinci surse sa inceteze sa functioneze. Cand totul inceteaza sa functioneze, o baterie preia temporar si partial stafeta, ca si un motor folosit in general la sol, se declanseaza un fel de sistem eolian pentru a genera electricitate. Comandantul de zbor nu mai poate pilota absolut deloc avionul atunci cand toate aceste surse de electricitate sunt avariate. Mi se pare dificil", a declarat sub acoperirea anonimatului un pilot de la compania Air France.
Intrebat daca o asemenea pana generala nu ar fi putut fi provocata de un fulger, asa cum a spus ministrul, pilotul a raspuns: "Ma intreb cum se poate sti ca a fost un fulger. Ceea ce se stie este ca au existat in mod clar turbulente puternice, dar de aici pana la a spune ca un fulger a provocat totul... In istoria aviatiei, nu se cunoaste pana azi niciun caz de fulger care sa duca la pierderea unui avion", a spus el. "De fapt, singurul lucru aproape sigur este ca nu vom sti niciodata ce s-a intamplat cu adevarat. Avionul se afla deasupra Atlanticului. Daca a explodat in plin zbor, s-a imprastiat pe o raza de zece kilometri", a explicat pilotul.
Inntrebat daca o bomba ar fi putut provoca o pana generala, el a raspuns: "Absolut. Ne putem imagina foarte usor ca o bomba a provocat o depresurizare a aparatului (...). La fel, se poate foarte bine sa fi fost o bomba mare care a provocat explozia intregului avion, ceea ce ar explica de ce nu a avut timp sa trimita un semnal de alarma".
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Secretele vedetelor de la Hollywood pentru un machiaj impecabil. Tehnici și...
Sursa: garbo.ro
-
Venituri de peste 300 de milioane de euro pentru Jumbo, în 2023. Care sunt...
Sursa: retail.ro
-
Cum se poate evita insolvența. Expertul care s-a ocupat de cazul Blue Air:...
Sursa: wall-street.ro
-
Afirmații delirante din partea unui preot: femeile agresate se*ual trebuie să...
Sursa: kudika.ro
-
UniCredit vede oportunități de consolidare în România
Sursa: futurebanking.ro