"Vom mari taxa auto pentru ca nu ne permitem sa casam 180.000 de masini si sa aducem masini second hand", a spus Borbely , conform MEDIAFAX.
El a aratat ca, potrivit datelor detinute de Ministerul Mediului, din cele 120.000 de masini second hand care s-au adus anul acesta in Romania aproape 50 la suta sunt masini mai vechi de zece ani.
"Nu se poate. Cine isi permite sa aduca o masina care deja polueaza mai mult, sa plateasca o taxa suplimentara pentru ca poluatorul plateste", a afirmat Borbely.
El a aratat ca Romania are o productie autohtona de masini accesibile, atat la Dacia, cat si la Ford, care va porni cu mai multe tipuri de masini si ca mai sunt numerosi dealeri de autovehicule.
"Sprijinim cumpararea de masini noi. De la 1 ianuarie toate masinile vor fi fabricate Euro 5", a spus ministrul.
Proprietarii de masini ar putea plati in 2011 o taxa de poluare cuprinsa intre 32.000 de euro pentru inmatricularea unei masini non-Euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani si 91 de euro pentru un autoturism nou Euro 5, cu motor de 1,1 litri, scutit in prezent de la taxare.
Cea mai mare valoare a taxei de poluare pentru anul 2011 ar urma sa fie de 32.000 de euro si ar putea fi platita pentru inmatricularea unei masini cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Valoarea actuala a taxei de inmatriculare pentru aceeasi masina cu motor non-Euro de 3,2 litri si veche de 20 de ani este de 30.720 de euro.
Noua valoare se regaseste in propunerea pentru viitoarea forma a taxei auto cu care Ministerul Mediului va merge pentru aprobare in Guvern.
La motoarele Euro 1 de 3,2 litri, vechi de 18 ani taxa va ajunge la 13.120 de euro, fata de 10.240 de euro cat este in prezent.
Proprietarii de masini cu motor Euro 2 de 3,2 litri vechi de 10 ani ar putea plati o taxa de inmatriculare de 21.770 de euro, fata de 17.408 euro in prezent.
- Euro 3:
La o masina Euro 3 cu un motor de 1.400 cmc veche de sapte ani taxa va fi 998 de euro, fata de 673 cat este in prezent, pentru o vechime de opt ani taxa va fi 880, fata de 594 de euro, iar pentru autoturismele vechi de zece ani proprietarii ar urma sa plateasca 665 de euro, fata de 448 de euro.
Ministrul Muncii: Vârsta de pensionare va crește pentru toți...
- Euro 4
Aceeasi motorizare, dar pentru o masina veche de trei ani implica plata unei taxe de 399 de euro, fata de 315 cat este in prezent. In cazul unei motorizari Euro 4 de 2.000 de cmc cu o vechime de doi ani taxa va fi 1.326 de euro, fata de 1.060 cat este in prezent.
Pentru o masina noua cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi se va plati o taxa de 1.950 de euro, iar aceeasi motorizare pe o masina veche de doi ani implica o taxa de 1.541 de euro.
- Euro 5:
Totodata, o motorizare Euro 5 de 1.100 de cmc, care in prezent este scutita de taxa, va fi taxata cu 116 euro in cazul unei masini noi si cu 91 de euro in cazul unui autoturism vechi de doi ani.
Răspunsul lui Marius Budăi pentru profesorii care amenință cu grevă...
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Inițiativa europeană prin care România ar putea recicla mai eficient sticla
Sursa: green.start-up.ro
-
Laura Olaru, antreprenoarea care a pariat totul pe genți: Trebuie să fii un...
Sursa: retail.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în săptămâna 1-7 aprilie în funcție de zodie
Sursa: garbo.ro
-
Emi Gal, fondatorul român care facilitează oamenilor lupta eficientă cu cancerul
Sursa: start-up.ro
-
Eleni Skoura, ING Bank: Personalizarea înseamnă informația potrivită, la...
Sursa: futurebanking.ro
-
Cum să-ți planifici lista de cumpărături pentru o dietă echilibrată? Ponturi...
Sursa: kudika.ro
-
Incendiu la Petromidia | Autoritățile au instaurat Planul Roșu de intervenție
Sursa: wall-street.ro