Bucurestiul devanseaza orase precum Bruxelles, Helsinki sau Washington si ocupa locul 45 din 85 intr-un clasament international al celor mai scumpe destinatii de retail in functie de chiria anuala pentru un metru patrat de spatiu comercial, realizat de agentia imobiliara CB Richard Ellis (CBRE).
Potrivit datelor CBRE, retailerii platesc o chirie anuala de 1.560 euro pentru un metru patrat de spatiu comercial in Capitala, potrivit studiului "Global Retail Destinations".
Prima pozitie in ierarhia celor mai scumpe destinatii pentru retaileri revine orasului New York, unde chiria anuala pentru un metru patrat de spatiu comercial se ridica la 11.400 de euro, urmat de Moscova - 8.000 de euro, Londra - 6.734 euro, Paris - 6.250 euro si Tokyo - 6.126 euro.
Dintre statele din regiunea central si est-europeana, numai Praga a depasit Bucurestiul si se situeaza pe locul 25, cu o chirie de 2.520 euro, in timp ce Budapesta, Cracovia, Varsovia si Belgrad ocupa locurile 56, 57, 58 si, respectiv, 59, cu acelasi nivel al chiriei, de 1.200 euro, iar Sofia se plaseaza pe pozitia 68, cu o chirie de 900 de euro. Ultima pozitie, la nivel regional, cu numarul 74, este ocupata de Bratislava, unde pretul platit pentru inchirierea unui metru patrat de spatiu comercial se ridica la 720 de euro.
In urma capitalei Romaniei se claseaza Bruxelles (locul 48 si o chirie de 1.500 de euro), Helsinki (locul 51 - 1.370 euro) si Washington (locul 60 - 1.140 euro).
La realizarea clasamentului, CBRE a inclus 85 dintre cele mai importante piete de retail din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, Asia-Pacific si America, principalul factor analizat fiind chiria platita de proprietarii magazinelor situate pe cele mai importante artere de retail.