Echipa doctorului Shela Gorinstein, de la Universitatea ebraica din Ierusalim, a selectat 57 de barbati si femei care au suferit o interventie chirurgicala coronariana. Chiar si dupa aceea, pacientii au avut probleme cu nivelul colesterolului, care nu a scazut in urma tratamentelor medicamentoase.
REZULTATE. Participantii la studiu au fost impar-titi in trei grupuri: unii au mancat in fiecare zi cate un grepfrut rosu, altii cate un grepfrut galben, iar celor din a treia categorie le-au fost interzise aceste fructe. Dupa o astfel de cura de 30 de zile, cercetatorii au masurat si au comparat variatiile colesterolului la cele trei grupuri. ""La pacientii care au mancat zilnic grepfrut rosu am constatat o scadere cu 15% a colesterolului total, cu 20% a colesterolului rau (LDL) si cu 17% a trigliceridelor"", a explicat dr. Gorinstein. Rezultate bune au fost obtinute si cu grepfrutul galben, dar nu la fel de importante ca in cazul celui rosu. In schimb, nu s-a observat nici o modificare a colesterolului la persoanele care nu au consumat grepfrut. Medicii nu recomanda totusi consumul de grepfrut in asociere cu anumite medicamente, cum ar fi antihipertensivele, somniferele, antihistaminicele, fiindca acest fruct le poate modifica eficienta.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
ANALIZĂ VIDEO Primele produse tehnologice sunt mai mereu proaste
Sursa: start-up.ro
-
Paște 2026: cât costă un cozonac plin cu de toate, în București
Sursa: retail.ro
-
Cine sunt speakerii Green Forum 2026: Cum finanțăm?
Sursa: green.start-up.ro
-
Victor Rebengiuc, omagiat de 4.000 de oameni pe scena Sălii Palatului: Unele...
Sursa: kudika.ro
-
Copilul îți spune nu mă iubești: ce înseamnă cu adevărat și cum răspunzi ca...
Sursa: garbo.ro