Conducerea grupului Renault intentioneaza lansarea a 26 de modele noi pana la sfarsitul anului 2009, potrivit planului de dezvoltare ""Contract 2009"" prezentat de presedintele grupului francez, Carlos Ghosn.

Renault are in plan lansarea a opt modele noi in 2007, sapte in 2008, respectiv noua noi modele in anul 2009. Unul dintre planurile ambitioase ale companiei este lansarea, anul viitor, a unui nou model Laguna, care sa se plaseze, pana in 2009, intre primele trei modele la nivel mondial in ceea ce priveste fiabilitatea si calitatea service-ului. In acest an, constructorul de masini va lansa modelul Logan Estate in versiune de cinci si sapte locuri. Tot in 2006 Renault vizeaza imbunatatirea vanzarilor pe piata europeana si impulsionarea vanzarilor in tarile din afara Europei, lansarea de facelift-uri pentru modelele Megan, Scenic, Espace, Trafic, Master.
PERFORMANTA FARA CONCEDIERI. Presedintele grupului francez si-a exprimat intentia de a face din Renault ""constructorul cel mai rentabil"" din Europa. Vanzarile estimate pentru anul 2009 vor ajunge la circa 3,33 milioane de automobile, fata de 2,5 milioane in prezent. Din cele 800.000 de unitati suplimentare pe care grupul estimeaza ca le va vinde in urmatorii trei ani, 350.000 vor fi comercializate in Europa. Planurile conducerii Renault nu prevad deocamdata reduceri de personal, insa presedintele grupului a subliniat ca succesul acestei ofensive este vital pentru evitarea restructurarilor. In aceste conditii, rata utilizarii capacitatilor de productie va trebui sa creasca pana la 79% in 2009, fata de nivelul de 60% la care a ajuns anul trecut.
CIFRE. Potrivit raportului financiar anual, veniturile grupului Renault au crescut cu 1,9% anul trecut, pana la 41,33 de miliarde de euro, in vreme ce profitul net a avansat cu 18,7%, pana la 3,36 miliarde de euro. Veniturile provenite de la companiile asociate - Dacia si Samsung - au crescut cu 35%, ajungand la 2,59 miliarde de euro. Renault a vandut anul trecut 2,53 de milioane de autovehicule marcile Renault, Samsung si Dacia, in crestere cu 1,7% fata de rezultatele din 2004. Cu toate acestea, vanzarile au marcat un declin semnificativ pe piata europeana, principala cauza fiind parcurgerea unei etape mai putin favorabile a ciclului de productie.