Un copil își pierde motivația de a studia
1/3
Conform rezultatelor acestei cercetări, cu cât sunt mai mult părinții implicați în procesul de a face temele cu copiii lor, cu atât copilul va dori să învețe mai puțin. Copiii ai căror părinți stau lângă ei și le spun ce să facă, controlând fiecare pas și chiar făcând teme pentru ei, au cea mai mică motivație. Cu toate acestea, școlarii ai căror părinți nu le pasă au o dorință mai mare de a învăța ceva nou.
În calitate de părinte, încercați să slăbiți frâiele și ajutați doar dacă copilul dumneavoastră o cere singur. În acest caz, ar trebui să îi explicați copilului ceea ce nu a înțeles, dar nu ar trebui să faceți sarcina pentru el.
Nu învață să fie responsabili
2/3
Făcându-l pe copilul tău să facă temele, controlând procesul și pedepsindu-l pentru rezultate proaste, faci mult mai mult rău decât bine. Prin urmare, atâta timp cât ești acolo controlându-l, copilul nu își va asuma responsabilitatea.
Potrivit psihologului Lyudmila Petranovskaya, creșterea unui copil folosind autoritatea nu le face niciun favor, deoarece le poate afecta percepția asupra lucrurilor în viața lor adultă. Pedeapsa și laudele ar trebui să fie acolo, astfel încât o persoană să știe din ce să aleagă. Să își asume consecințele. „Ai uitat că un profesor a spus să desenezi un măr? Înseamnă că va trebui să o faci în loc să joci jocuri pe computer. Nu ți-ai făcut temele? Explică-i asta chiar profesorului tău. ” Abilitatea de a fi responsabil pentru propriile acțiuni și de a vă distribui în mod adecvat atenția și timpul către viitor este mai importantă decât capacitatea de a executa în mod clar sarcinile altora.
Relația dintre părinți și copii se strică
3/3
„Tema este terminată. Mama și-a pierdut vocea. Fiica este asurzită de țipat. Vecinii au învățat poezia pe de rost. Și câinele a povestit totul ”, este o glumă pe care mulți dintre noi am auzit-o până acum. Dar când vine vorba de a face temele cu copilul tău, de fapt nu este atât de amuzant. În loc să controleze fiecare sarcină, psihologii recomandă să construiești o relație de încredere cu copilul tău și să petreci mai mult timp împreună. Citiți cu voce tare, discutați lucrurile care se întâmplă în știință și în lume și găsiți lucruri interesante noi de făcut împreună.
Dacă nu sunteți dispus să acceptați nici o notă, ci un „A”, întrebați-vă de ce vă simțiți atât de puternic. Copiii nu se simt iubiți în familiile în care o notă negativă poate schimba complet modul în care sunt tratați. Psihologii spun că studierea este sarcina personală a fiecărui copil, în timp ce sarcina personală a părinților este de a-și iubi copilul necondiționat. Iubirea este mai importantă decât notele, nu-i așa?
Mulți părinți cred că, dacă nu controlează procesul de a face temele, copilul lor va studia prost. Dar cercetătorii de la Universitatea Texas din Austin și Duke au dovedit contrariul. Ei au colectat date despre modul în care implicarea părinților în procesul de rezolvare a temelor afectează notele și au aflat că ajutorul părinților este inutil în timpul școlii primare și afectează negativ rezultatele examenului în liceu.
Bright Side a enumerat câteva motive de ce părinții nu ar trebui să se implice în rezolvarea temelor copiilor.